News:

No significant change

Main Menu

LAN i Halmstad

Started by Swebeast, January 10, 2006, 22:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HotShot

QuoteOriginally posted by Doc

Tjenis grabbar!
Kanon med switcharna HotShot.
Tyvärr funkar det inte alls med IL2 på virtuell server eftersom vi ska köra coop missions och då kan man inte använda den dedikerade servern utan måste köra en vanlig IL2 som server. Jag kan ta med samma maskin som sist problemet är bara att jag måste ha ett 3D kort PCI till den, sist lånade vi av Torsten men han använder väl dom nu kan ja tänka. Eddie, har du något?

Jaha. Okej, då lägger jag inte ner mer jobb på att skaka fram maskiner (servrar) samt att strula med installationer mm. Jag kan tillhandahålla 2 st Cisco switchar för utlåning under påskhelgen enligt tidigare inlägg.

Har även letat i gömmorna efter ett PCI grafikkort utan något lyckat resultat, hittade bara ett ti500 AGP som låg o samlade damm...

Annars finns där säker begagnade att köpa någonstans och nya vet jag att de finns att köpa enligt en snabb sökning på komplett.se.
/HotShot

RedOne/ zalzam

Ska kolla om mitt ATI X800 Pro (256 Mb) kort är tillgängligt för den verksamheten. Borde funka va? Hjälper det?
------------------------

Lasse Sandberg

Doc

Tror inte ett X800 funkar, de e nog ett PCIx kort.
RedOne, Kan Du kolla med Torsten om han har kvar något PCI kort som vi kan låna...?

Phlerp

JAg har två gamla PCI grafikkort liggande, men jag vet inte riktigt vad det är för kort eller ens om de verkligen fungerar. Det ena kan vara ett MACH64 men jag är inte helt säker. Ska jag ta med dem?

Fluff

Jag har också ett gammalt pci-kort med någon form av 3d-stöd. Är dock 4-5 år gammalt och inget man skulle få för sig att spela il2 på. Finns det någon minimispec för vad som funkar för serverändamål?
Odi profanum vulgus, et arceo

Andreas

QuoteOriginally posted by ctrl
Måndag kväll vet jag.
Min plan är avfärd under torsdagen och hemfärd söndag morgon. (om inte jobbet strular så är jag flexibel med tider) :)

Idag är sista dagen jag kan boka biljetter till någorlunda vettiga priser. På måndag är det troligtvis för sent, och vi blir ytterligare en man kort på lanet.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

jag har halvdag men kan ta ledigt på förmiddagen. Boka på så anpassar jag mig, jag föreslår att vi lyfter kring 12 på torsdagen och kommer hem kring 12 på söndagen.
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Börjar köra ihop sig rätt bra här. Jag kan nog inte stå kvar på 100%-listan längre... :(

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus