News:

No significant change

Main Menu

Försvarsmaktens nya symbol...

Started by Clark, November 15, 2005, 13:26:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Eller ett sätt att skaffa sig en position när man är ny på platsen. Visa att det är jag som bestämmer och på samma gång göra sig av med så många spår som möjligt av sin föregångare. Tacka vet jag den gamla hederliga rommartiden då man kunde sätta upp en triumfbåge eller en marmorstaty på forum. Idag får man nöja sig med att byta logga :D

Det brukar ju vara så i det civila, men i det militära...?

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Jotte

Jag har nått förfluget minne av att jag sett nånstans att han är reservare, men det kan vara en helt vanlig felassociation från min sida. :)

simon

Det är tyvärr fel Jotte.

Doppings CV

Ny artikel i ämnet (Det verkar som om herr Doping står och ljuger):

Nämnd sågar nya försvarsvapnet

Jotte

Lika bra att jag hade fel, för annars hade han ju dessutom varit en skam för officerskåren. :D

granQ

säga vad man vill om byte, men tanken är ju just slå undan gamla "traditioner".

Kan lova att även om alla på ytan säger att "vi är inget invasionsförsvar längre utan insats" kan jag bara titta på min värnplikt.. nog fan var det "ryssar" vi skulle skjuta på, även om får passa på och säga att dom flesta höll hög kvalitet och töntade inte sig och lekte krig, men dom som gjorde det blev det fortfarande "döda ryssen, panga med vapen" invasionsförsvar vi övade. Hade sett fram emot fler "fn liknade" saker som hade verkat seriösa.. men icke.

Tom ledningen körde ju "anfall från ryssen".

så loggan kan vara ett "desperat" försök att få bort dom sista stenåldersmänniskor.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

SledgeHammer

Jaha... men inte är det väl tanken att försvarsmakten ska öva fredsbevarande uppdrag med sina vpl? Insatsen är väl ändå tänkt att ske mot någon som inte gillar oss på vår planhalva? Eller är jag helt förd bakom ljuset? Är jag helt borta så bör de ju omedelbart byta namn då försvarsmakten isf är helt missvisande...
Mvh  - Stefan -

Jotte

Har inte haft en enda övning de 3 senaste åren i Hemvärnet där ryssen var fi. Sista gången det inträffade var en skarpskjutning där scenariot mer eller mindre var baserat runt någon form av strategiskt överfall med fallskärmstrupper utrustade med lätta stridsfordon.
Efter det har det varit diffusa terroristscenarion där vi haft skyddsvakt och/eller ren väpnad strid som uppgift. Verkar ha kunna gått att genomföra förändring i tänket utan att ens byta namn från Hemvärnet till Nationella Skyddstyrkorna som förre Rikshemvärnschefen ville. :)