News:

No significant change

Main Menu

Nybörjarfrågor om F4

Started by F16_Filur, September 02, 2005, 17:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Alla mina lärare i idrott och hälsa har varit "intressanta". Jag antar iofs att du hoppas på att vara intressant utan citationstecken? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

jag kan hitta på massa intressanta aerodynamiska fenomen, tex varför golfbollar går så långt eller bollar kan skruvas.
Det finns ju "intressanta" områden oxå, tex hur övre bålen bör vara utformad för att skära fint genom luften i damsprint ;)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Haha, där tror du förstås att jag ska tala mig varm kring fördelarna med en liten, strömlinjeformad byst (gärna hårt undanstoppad i en läcker sport-bh av senaste modifikation), men... jag måste tyvärr göra dig besviken. Undersökningar vid det av Phlerp så omtalade tekniska (?) universitetet i Bern (?) visar att en optimal häcklöpningskapacitet uppnås med en byst av storlek 75C (löperskans kroppsvikt bör inte överstiga 60 kilogram). Intressant nog bildas en nyupptäckt form av turbulens kring bysten vilket gör att löperskan liksom _dras_ framåt, särskilt i motvindslopp. Har inte själv haft tid att verifiera denna forskning (jag misstänker att det har något att göra med en viss pendeleffekt som kan uppstå i det berörda området), men jag har några klasskamrater som säkert är villiga att ställa upp med mätutrustning. Framåt kamrater, friidrott är kul som attans. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

Bax,
om vi nu ger oss in på tankenötter som är kluriga att förklara... kan du ta och förklara varför man ibland kan starta på en kortare bana om man minskar den kraft man får ut ur motorerna?

Glöm inte att det skall vara pedagogiskt! ;)

Horizon,
intressanta experiment. Jag har läst en hel del metod och utprovning, tror jag måste göra en insats för forskningen här och assistera... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

QuoteOriginally posted by ft

Horizon,
intressanta experiment. Jag har läst en hel del metod och utprovning, tror jag måste göra en insats för forskningen här och assistera... :D

Bra, jag behöver en assistant som kan mäta pendeleffekten i bysten på testobjekten. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

ft: hmmm... du får nog ge fler ledtrådar ?
menar du flatrate(T/O power vs MAX power), Vmcg eller ramrecovery ???
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW