News:

No significant change

Main Menu

Kommissionen

Started by Rivvern_, August 23, 2005, 22:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag tycker att vi tillsätter en kommission som får i uppdrag att utreda denna eminenta fråga! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Såg nu första avsnittet av Kommissionen. Verkar rätt okej faktiskt. Lite b-varning som alltid när det gäller svensk action/thriller, men annars helt okej. Gillade kopplingen till Palmes "satans mördare" i statsministerns tal på slutet. Ser fram mot nästa avsnitt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Inledningen av första avsnittet var lite extra intressant för min och Jens del. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Såg också reprisen nu för ett par dagar sen.  Loa Falkman är en bra skådis, och jag ser helt klart fram emot nästa avsnitt. Är det någon mer än jag som minns honom som superdryg affärsman/skurk från Talismanen förresten?

Lupson

F16_Filur: Jepp, såg av någon anledning hela den serien. Den var...hyfsad. Har personligen lite svårt för Loa Falkman som skådis, men det beror nog mer på att man så starkt associerar honom till sjungandet att han känns malplacerad framför kameran. Men när man tänkte lite på det störde jag mig lite i början av första "kommisionen"-avsnittet för att i slutet av avsnittet se honom som "statsministern". Så jag har nog fel.

Kan f.ö. skryta med att jag sjungit "ihop" med Loa en gång. Var med i skolkören i nionde klass för att slippa lektioner. Då fick något ljushuvud idén att skolkören skulle deltaga i någon julsångsgrej som var stor i uppväxtsamhället. Loa Falkman var huvudnumret, och visst fick vår minst sagt ojämna skara köra på "O helga natt" tillsammans med Loa! Kan tillägga att jag vid tillfällen var iklädd ett lucialinné med spets....

Kommisionen tyckte jag var helt ok i övrigt! Gillar att dom lyfter fram en del "verkliga" saker såpass starkt - lagstiftningsfrågor, kommunikationssystem och poltiker som mitt i krisens hetta ändå resonerar utifrån vad som ser mest fördelaktigt ut inför nästa val.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Tycker den var bra, såg första igår.

Och ja, ft, det var helt klart något bekant över lokalerna i början... :D :D :D Kul!

En annan sak jag uppskattade och som i alla fall *kändes* trovärdig (dessvärre) var det tjafs   som ersatte beslutsamheten... att tillsätta en utredning t.ex. Hur många utredningar har det gjorts på Estonia t.ex.?

Och det där med b-varning på svensk action, tycker spontant att det var ganska lite sådant. Åtminstone var det lätt att överse.

Dags att bädda ned sig ikväll och se resten då :D
snappahead

Mupp

QuoteOriginally posted by Lupson
...
Kan f.ö. skryta med att jag sjungit "ihop" med Loa en gång. Var med i skolkören i nionde klass för att slippa lektioner. Då fick något ljushuvud idén att skolkören skulle deltaga i någon julsångsgrej som var stor i uppväxtsamhället. Loa Falkman var huvudnumret, och visst fick vår minst sagt ojämna skara köra på "O helga natt" tillsammans med Loa! Kan tillägga att jag vid tillfällen var iklädd ett lucialinné med spets....
...

Bilder tack!

ft

Och för er som undrar så var jag och Jens på konferens (Flyg med framtid) i lokalerna där Lena Lagerfeldt knatar omkring när explosionen inträffar, inklusive satt i stolarna precis där hon lägger på telefonen på väg in i plenisalen. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus