News:

No significant change

Main Menu

Kommissionen

Started by Rivvern_, August 23, 2005, 22:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by BEQ

Phlerp: Misstänker att jag vet vem. :)

Om jag inte har helt fel så sitter hon väl som ambasadör i ett ganska varmt land numera ;)

SledgeHammer

Fluff: Jotack, jag vet att amf har generaler. Lumpade inom amf (när det ingick i kustartilleriet). Men det är fortfarande inte flottan även om vi har båtar. Kallar man flottisternas flytetyg för båtar blir de ju småsura i någon vecka för att man inte ser skillnad på en båt och ett fartyg =)
Mvh  - Stefan -


Fluff

#42
@sledge:

Nej, fast den tänkta men uppenbarligen något svårfångade poängen i mitt inlägg var att Horizon aldrig nämnde flottan i sitt inlägg utan bara "alla vapenslag" vilket jag tolkade som att han menade "alla försvarsgrenar", vilka alla i sin tur har diverse generaler, kungliga eller ej  ;)


/fluff, som för övrigt låg i flottan där vi nog kallde våra fartyg för båtar för det mesta. Dock kanske vi intog en något mer formell hållning med skogsmatroser närvarande ;)
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Vafasen, sluta hacka på och analysera vad jag sa. :) Du vet mycket väl vad jag menade Fluffus Anmärkus. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

QuoteOriginally posted by Fluff
/fluff, som för övrigt låg i flottan där vi nog kallde våra fartyg för båtar för det mesta. Dock kanske vi intog en något mer formell hållning med skogsmatroser närvarande ;)

Är det inte nått med fler än 8 ombord eller? Då båt blir fartyg? Brukar ha roliga diskussioner på fyllan med flottister om varför det heter patrullbåt, stridsbåt och inte patrullfartyg och stridsfartyg.


BEQ

:)

Alla har vi våra egenheter på fyllan...

Horizon

QuoteOriginally posted by Magnus


           
QuoteOriginally posted by Fluff
/fluff, som för övrigt låg i flottan där vi nog kallde våra fartyg för båtar för det mesta. Dock kanske vi intog en något mer formell hållning med skogsmatroser närvarande ;)

Är det inte nått med fler än 8 ombord eller? Då båt blir fartyg? Brukar ha roliga diskussioner på fyllan med flottister om varför det heter patrullbåt, stridsbåt och inte patrullfartyg och stridsfartyg.


Blir en Stridsbåt ett Stridsfartyg om man lastar i ett gäng kustjägare då? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

QuoteOriginally posted by Horizon
Blir en Stridsbåt ett Stridsfartyg om man lastar i ett gäng kustjägare då? :)

Det är ungefär det vi brukar diskutera.