News:

No significant change

Main Menu

AIM-120 användning

Started by simulacra, June 16, 2005, 15:56:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

#40
Filur: Jag har testat scenariot och det funkar som i teorin (obs att jag kör en icke spridbar version av F4 - ej AF). Jag låste på mål gick över i Bore - missilen stack rakt fram och missade målet, målet var utanför missilens egna radarkon. Switchade sen direkt till Slave och sköt igen - missilen stack direkt till vänster i riktning mot målet.
För AIM-9 så är det så att den uncagar automatiskt vid låsning om slave - i Bore läget måste du själv Uncage för att verkligen verifiera låsning (det är klart att om man verkligen vill smyga på nån så är detta rätt approach "Snooz radar" och köra IR med Uncage.
Jag tror att jag har läst nånstans att om man Uncagar fastän man kör i Slave så får man ökad gimbal vinkel för att låsa sin IR ?
Det viktigaste som jag märker många glömmer med sina Heat (om man inte kör dogfight mode) är att kyla IR sensorn - trycka på warm i MFD, och sen stänga av den eftersom ädelgasen som kyler har begränsad tidsgräns.

mvh
Bax
edit: hörde aldrig vad rösten sa då jag alltid har den egna rösten avstängd och pratar själv Edit
Bax
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

QuoteJag tror att jag har läst nånstans att om man Uncagar fastän man kör i Slave så får man ökad gimbal vinkel för att låsa sin IR ?

Detta står i SP3-manualen! Kommer säkert på fler AIM-9 frågor, men tar en egen tråd för det :) .

Misstänker att bore bvr funkar annorlunda (som det ska) i din version. ;) Apropå egen röst, snackade nyligen med en kille som använder röststyrning i F4 och (AF) - via ett program som heter Shoot.

SledgeHammer

BAX: Håll dig till AIM-9X då så slipper du oroa dig för att kylmediet ska ta slut =)
Mvh  - Stefan -


Bax

Ahaa.. det visste jag inte om AIM-9x.
Kollade upp i realism patch manualen - intressant :-)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Det har sina fördelar att släpa på en frys ibland =)
Mvh  - Stefan -


F16_Filur

Fick det här från MLU-manualen.

Line-of-Sight Option (SLAVE or BORE) - OSB 19. If SLAVE is selected, the missile is condi-tioned to launch against the bugged target. If BORE is selected, the missile is launched straight ahead with it's radar active. To help prevent an inadvertent AMRAAM launch, two switch actions are required to visually fire an AMRAAM. With no FCR bugged target or when BORE is selected, the uncage button must be depressed and held while the weapon release button is depressed in order to fire the missile. If SLAVE is selected with a bugged target, depressing the weapon release button will fire the missile.

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Fick det här från MLU-manualen.

With no FCR bugged target or when BORE is selected, the uncage button must be depressed and held while the weapon release button is depressed in order to fire the missile.

Detta gäller alltså för att skjuta en så kallad "Mad dog"? BEQ, kanske hade du klarat dig den där gången om jag hade varit tvungen att trycka på sådär många knappar innan skott... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

QuoteOriginally posted by BEQ


            Det tror jag inte. Det var ju avsiktligt, eller hur? :)

Jag försökte faktiskt rädda dig från en Mig-21 som smög sig på oss från höger. Att sedan en Slammer har en radarkon på 220 grader var mer än jag visste. Mad dog verkar inte ens vara säkert om man har sin wingman rakt bokom sig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names