News:

No significant change

Main Menu

AIM-120 användning

Started by simulacra, June 16, 2005, 15:56:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

njaaa..syftar du på analoga axlar till cursorn ?
Jag har hela tiden planerat för bromsar på mina pedaler men har funderat på att strunta i det.
Vad syftar du annars på ?
Ursprungs filen var nog till BMS 2 men jag har konstant uppdaterat till riktiga callbacks, alltså TMS, DMS,NWS, Trigger1 och 1 osv.
Den enda som inte stämmer är Trim switchen som jag har vy kontrollen på, plus några sekundära funktioner som jag får med pinky switchen tack vare en logisk sekvens som ger riktig pinky funktion om den hålls ner korta stunder och modulerar stickan till nya funktioner om den hålls nere längre.
Vad jag funderar på att göra om är att använda fler DirectX buttons till switcharna.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

F16_Filur

Ja, jag har Cougar. Självklart blir det en riktig profil så småningom. :)

Du skriver:
"Själv använder jag aldrig ren Bore därimot ofta vertical scan i visuella dogfight situationer eller om jag vill scanna av närområdet då radarkonen är begränsad."

Det verkar som att du tror jag menar ACM Bore när jag nämner detta. Vad jag menar är att man kan växla mellan bore/slave via en osb på högra MFD medan jag tex är i TWS och har en AIM120 vald. Detta försätter en aldrig i ACM Bore, men jag har ingen aning om vad knapptryckningen gör?

Jag förstår inte heller riktigt vad du menar med att slave är en backup till MFDÃ,´n? Det enda jag vet är att slave är valt default när man kallar upp missilen.

QuoteSom jag tolkar det så betyder Slave att du slavar radarns scanning till din MFD och den rörliga cursern. Man kan alltså säga att det är en backup till MFD'n. Man kanske vill ha en annan informaton på MFD'n eller den är trasig.
Själv använder jag aldrig ren Bore därimot ofta vertical scan i visuella dogfight situationer eller om jag vill scanna av närområdet då radarkonen är begränsad.

Kul att det går framåt Filur !
Har du Cougar ? isåfall rekomenderar jag så riktig profil som möjligt då kan du tex komma åt EXP mode direkt genom pinky switch :-)
mvh
Bax

Bax

Jag menar att Bore inte Slave är en backup.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Andreas

QuoteOriginally posted by Bax
            njaaa..syftar du på analoga axlar till cursorn ?

Ja det är nog analoga axlar jag tänker mest på. Vad innebär det rent praktiskt?

Såg att det ska komma med i nästa patch till AF.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

F16_Filur

Jag förstår ändå. inte :)

På vilket sätt skulle bore kunna användas som backup i MRM-läge?

QuoteOriginally posted by Bax

Jag menar att Bore inte Slave är en backup.
mvh
bax

Bax

Andreas: rent praktiskt betyder det större noggranhet. Du använder en proportionell analog axel istället för en diskret (jämför Amiga joystick med nuvarande). Naturligtvis finns inga axlar kvar för proportionella bromsar men detta är ändå inte simulerat i falcon (antar att utvecklarna har Cougar)

Filur: Jag har ingen aning vad man skall använda Bore till men helt klart är att man skjuter Amraams utan datalänk. Då man använder sidewinders med Bore så slavas inte längre missilens "öga" med radarns mål. Varför man skulle använda denna metod - ingen aning men kanske om man plötsligt får ett mål framför sig medan man är låst på nått annat man kan då snabbt skifta Bore/Slave läge med "Cursor enable" som skall mappas på microstickans tryck switch.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

F16_Filur

Låter vettigt Bax, tack. edit: Måste vara så att man genom bore kan skjuta en maddog och fortfarande behålla lås eller track på ett mål. Ska testskjuta. Är det då ett flyende mål utanför Rmax2 borde inte missilen kunna hitta det eftersom den inte ska ta höjd vid en maddog.

Undrar förresten om piloten ropar ut "maddog" i det här läget?

-->AIM9

Tänkte på det med AIM9 bore, om man skjuter i det läget du beskriver här, bör man uncage först?

Har också en känsla av att om man väljer uncage så blir resultatet detsamma oavsett bore eller slave?

F16_Filur

Har testat några gånger och det verkar tveksamt om den verkligen skjuts utan datalänk. Piloten ropar ut Fox3 medium vid Rmax1 och vid ett tillfälle tog den dessutom höjd direkt efter.

Kanske bara är en knapptryckning i nuvarande läge. Om någon kunde jämföra om det är likadant i F4 vore bra.