News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Tänkte bara passa på att gratulera Ctrl till certet, innan jag gratulerar mig själv till att jag får gå och knoppa. Grattis, grattis! Och jag hoppas du inser att jag faktiskt måste kontrollera att du verkligen är värd certet nån gång, så det så.

Phlerp

#97
QuoteOriginally posted by griffin

Och sist men absolut inte minst fick jag på allvar testa Phlerps eminenta SI. Denna gång var jag åtminstone anständigt påläst på SI'ts landningsmode och kunde med stor behållning avvända det vid landingarna. Det arbete som Phlerp lägger ned är inte alls lika tacksamt då det på något vis blir inbakat i simulatorn men det är icke desto mindre fantastiskt!!!

Och framför allt syns inte det arbete som ligger bakom. Alla tusentals rader kod, all research och allt pill med att verifiera att man förstått och genomfört det på ett korrekt sätt. För det är ju målet: 100% överensstämmande med orginalet. Allt piloten ser är ju några siffror och streck på en glasskiva.

Även om det är Johans simulator och han ju lagt ner så otroligt mycket arbete på den så känner man sig ju lite delaktig på ett litet hörn. Och även om jag tyvärr ännu inte fått tillfälle att pröva den ännu så är det lika roligt varje gång man får höra reaktionerna från folk som har det.

deBug

Grattis till IFR tillståndet Ctr!
Låter som det var en svettig runda.

//deBug

Mr Jim

Stort grattis Ctrl! Alla skulle nog vara nervösa så det är bara skönt att läsa din text att du är ärlig och mysig. Tror inte du glömmer att justera horizontgyrot nästa gång ;)

Stor respekt till Phlerp som hjälper till med den ultimate-makeover-home/lovemade-37-cockpit-extravaganza upplevelsen :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Control87th

Tackar, tackar :)

Horizontgyro...? kursgyro skall det naturligtvis vara i texten ovan :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Slammer87th

#101
Great news och stort grattis Control :)

Kanske läge att planera in en trip till Jylland och Skrydstrup den 11 juni! FTK har Åbendt Hus "hemma hos" Rik och 87th planerar för ett LAN-stand med F4 demo! Jag har tidigare varit över både i Århus och på Vaerlöse när FTK har haft sina årsdagar och det har varit djäkligt bra! Sist var både Red Arrows, Frecce Tricolori, Patrouille France och team 60 där inklusive Awacs, F15, F15E, F4, F16, A10, F104, AH64, Jaguar, Tornado, Harrier m.m.

/slammer

Dubble0zero

Grattulerar Control!
Nervositeten är fullt förståelig, jag kommer ihåg hur det var att ta körkort... och det är ju inte färre saker att hålla reda på i ett flygplan...
:)
...000... =)

Bax

Grattis Control :D
Kanske var det lika svettigt som när vi körde VWT2005.
Resultatet har kommit:

http://www.87th.org/modules.php?name=vwt&file=index1

På femte plats inte fyskam med tanke på fadäsen på uppdrag nr 2
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW