News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Grattis Bax. När jag har råd ska jag ta en provtimme med dig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Grattis! Vi börjar ju få en hel del kompetens i NoSiG :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

Grattis Bax!

Var har du din "bas" någonstans?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Dubble0zero

Grattulerar BAX!
Om du inte flyger allt för långt ifrån Västerås så kan det ju vara bra att veta frammåt sommaren om jag får tummen ur nån gång... :)
...000... =)

Bax

Tackar, jag praktiserar nu på TFHS i Ljungbyhed men har kvar mitt "riktiga" jobb i Sthlm.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Detta passar nog rätt bra under "planerade flygningar", beställde bil idag, det blir en Saab 93 sportsedan, stålgrå med en 210hk motor :D Efterssom jag är lat och förväntar mig mycket stadskörning så blev det dock med en automatlåda... får vi se hur länge jag får behålla lappen. upp till 8 veckor får jag vänta :-/
 
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Hehe, fint att du byter från din Bayrische MotorWerken till en _riktig_ bil. Sportsedanen är fin och det är bra tryck i turbomotorerna. Chassit är styvt och fint och bilen känns riktigt sportig. Enda negativa jag känt när jag kör nya 9-3 är den där fula och jobbiga skärmen som sitter uppe på instrumentpanelen i mitten (kan dock vara en vanesak ;)) och att det inte känns som att man sitter lika mycket "i" cockpit som på min 9-5. När jag kör min egen bil behöver jag inte flytta överkroppen för att trycka på knappar (de som inte finns i ratten), men i 9-3'an behövde jag sträcka mig både framåt och åt höger för att nå allt. Inte bra. Men det kanske handlar om att jag har korta armar, vad vet jag? :)

Sen vill jag höja ett varningens finger till presumtiva 9-3-köpare. Välj inte 1.8-liters bensinmotorn utan turbo. Den varvar en bit över 3000 varv/min på femmans växel i 110 på motorvägen och med dubbdäck monterade blev jag helt galen på oljudet när jag var ute och körde. Killen på SAAB höll med mig och tyckte att den versionen bäst lämpar sig för stadstrafik.

Lycka till med bilen, ctrl!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names