News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Suck.... att ge upp BMW på det där sättet... :-/
Vart är världen påväg?
:p
...000... =)

Anders R

#121
Ja vadådå? Jag hade en BMW 525i-92 förut. Nu kör jag en Mitsubishi Colt 1,6 -93 :D
Och jag har INTE blivit sinnessjuk ;)

ctrl

Det märks att Saab/Volvo anpassat priserna till svenska tjänstebilsregler. Då pengarna inte räcker till en BMW med en sexa så släppte jag snabbt det märket. (En BMW med en fyra är helgerån)

Jag gillade min gamla 525a, trots storleken och automatlådan så kändes den som en välbalanserad gocart när man pressade den i kurvorna.
Control
87th Stray Dogs VFW


Control87th

Ännu en IFR-flygning i CAVOK genomförd... det var ändå givande, en MD-80 tränade studs och gå på Västerås så jag fick hålla mig till Eskilstuna, det gick lika bra. Landade på Västerså efter ca en timmes apch till ESSU.

Under fikat tittade vi på MD-80, det var lite kyttigt och det märktes... aldrig sett en MD-80 flygas på det sett jag såg idag, de flare -ade på samma sätt som man gör i en liten kärra, jag hoppas det var planerad träning. Vid en landning studsade planet tre ggr. Vid en annan, skevade piloten in mot vinden så kraftigt efter en första stuts att vingtippen var under metern från backen :-/

MD-80 försvann och polarn flög en timme över västerås och Kjula innan vi for hem via en avbruten ILS-inflygning till bromma.

Några som ska till roll out på Västerås den 21:a ? Jag hoppas flyga över då. :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Brat

Måste ju vara stor skillnad att landa en tom MD-80 mot en fullastad, men det kanske kan kompenseras med bränslemängden? Vad som alltid facinerat mig är den branta stigningen efter start med MD-80 och dess systrar, måste finnas massor av kraft att ta av i dessa!
-Brat

Dubble0zero

Ja det där med stigvinkeln är intressant...
Jag hade labb på hässlö när de kajkade runt där, så vi stod rätt så mycket i fönstret och kollade på när de startade och landade...
Det var lite kul att se, i början så tog de det rätt lungt, det såg rätt normalt ut, men sen när han hade kört några gånger så vart det brantare och brantare vinkel... :D

För övrigt så hade jag tänkt att ta mig till hässlö den 21a, jag bor nästan i närheten nu, se det finns inte mycket som kan hindra det... ;)
...000... =)

Control87th

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Plan bokat för tripp till Hässlö den 21:a sponsrande pax tas gärna med från/till Barkaby.

In other news: Idag gjorde jag första flygningen som jobbet får betala för. Jag och en kollega åkte Barkaby-Örebro t/r. En varmfront såg ut att vara på väg men den beslöt sig för att dra vidare från danmark-skåne till baltikum utan att passera mälardalen så ingen IMC idag heller :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW