News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

På fredag den (den 13:e :-OO ) Planerar jag att flyga till Gävle för att därifrån göra min IFR-uppflygning. (förmodligen en sväng till Borlänge och tillbaks)

Jag lär vara rätt provfokuserad men skulle Nauwa eller någon annan vara i Gävle mellan ca 10-12 så skriv en rad. (Och om någon vill flyga med från Barkaby till Gävle och sedan tillbaka på sena eftermiddagen så kan det ordnas för en mycket billig penning)

:)
Control
87th Stray Dogs VFW


Nauwa

Jag är ledig på fredagar, det är redan planerat besök på AJS simulatorn, Mr: Mupp kommer till mig på fredag vid lunch. Men självklart så kan jag fixa hämtning på ESSK för transport till verkstaden om det är så att du/ni vill flyga 37.

Nauwa

griffin

snappahead

ctrl

:) Ska vi säga 200:- för en T/R biljett... Jag ska till Bromma flygplats tidigt på morgonen så jag skulle kunna åka förbi och plocka upp dig i Vällingby strax före 10... Sen får vi se om jag hakar på Nauwa eller stannar på flygplatsen.

Räknar med hemfärd ca 16. (Tur att jag gjort mina tre mörkerlandningar inom 90 dar)

Allt beror naturligtvis på vädret, jag måste ju flyga VFR åtminståne på vägen dit :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

aj aj ja Ctrl, svartflyg skall vara svart   ;)
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Jag vet att du skojar men bara för skojs skull kan vi väl räkna lite på vad man skulle kunna ta ut innan luftis kan bråka...

Hela flygkostnaden kan man låta passagerare stå för: (ca 90min a 960/h) 1440:-
Milersättning för bilkörningen: (20:- x 8mil) 160:-
Nu är vi på gränsen men min guidning (2h x 400/h) 800:-

Summa: 2400:- (Som jag sedan då naturligtvis skulle ta upp i nästa deklaration tillsammans med avdraget  1552  (1440 + 14x8... om den skattefria milersättningen är 14/mil))

Så 200:- är god marginal :D
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

snappahead

Mupp

Jahapp, här smids det minsann planer när jag är borta. Jag ska hämta en kamrat på järnvägsstationen i Gefle i morrn förmiddag, sen piper vi till Nauwa. Jag kan (ganska lätt) övertalas att antingen ta svängen förbi Rörberg på vägen till Gävle, eller också åka dit efter att jag varit på stationen (runt 11), så det är bara att säga till. Jag åker dock hemifrån strax efter 10, så jag behöver lite varsel. Tel: 0702107674