News:

No significant change

Main Menu

jas 39

Started by Bjoernen, February 13, 2005, 21:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bjoernen

Har en fråga som jag tror. ni som flyger simulatorer kanske kan svara på :p

Hur fårt kan en jas39 flyga som max fart ?
Kort lätt attack spade !

Phlerp

Horizon

Mach 5, fast det är hemligt så säg det inte till någon annan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Ska man vara noggrann så bör man nämna att m5 endast kan uppnås på höjder över 194 tusen meter och med strålningsseglet utfällt.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

griffin

Ja, men glöm inte att JAS har Turbo-boost knappen!
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by Control87th

Ska man vara noggrann så bör man nämna att m5 endast kan uppnås på höjder över 194 tusen meter och med strålningsseglet utfällt.

Hur är det med det där strålningsseglet egentligen? Jag hörde att det även skulle ha en sorts tandemfunktion där man på _riktigt_ hög höjd kunde använda det som ett sorts solsegel och på så sätt komma uppåt Mach 14. Stämmer det?

Horizon

QuoteOriginally posted by griffin

Ja, men glöm inte att JAS har Turbo-boost knappen!

Ja, men jag har hört att den är dold och man måste trycka *# först för att den ska visa sig. Sedan sa en jag känner (på internet) att man ska markera både AMRAAM och Sidewinder och sedan trycka pil höger för att boosten skall aktiveras. Någon som kan bekräfta detta?

ft

Och skall någon försöka vara allvarlig så är den officiella siffran, sist jag kollade, fortfarande "väldigt fort men berättar vi det för dig måste vi hälla havregrynsgröt i dina skor".

Fasen. Försöket gick inte så bra, va? :p

Maxfart för flygplan är annars en ganska snårig historia. För det första kan de flesta i många lägen dyka mycket snabbare än de flyger i planflykt... men jag antar att du menar det sistnämnda.

Sedan är frågan vilken höjd som avses, det är fullkomligt avgörande. Indikerad hastighet eller, vanligast, faktiskt hastighet (TAS). Fullt skaft eller ett begränsat (fredstida) pådrag?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus