News:

No significant change

Main Menu

jas 39

Started by Bjoernen, February 13, 2005, 21:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Mach 14 stämmer, men bara relativt det vakum som råder på hundranittiofyratusen meters höjd.
Inom vår atmosfär gäller fortfarande maxfarten jättefort, och vad jag vet stämmer sekvensen som Horizon angav, vilket är vårt dilemma: Vi kan bara flyga jättefort om vi har kvar Amraams, och det har vi inte så länge till om man trycker in sekvensen som Horizon angav (den förbrukar en sajdvajnder och en Amråm), så normalt sett flyger man inte snabbare än en A320.

/TD

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Bu har jag en fråga som jag tror ni som flyger simulatorer kanske kan svara på.

Hur fort kan en A320 flyga som max fart ?

;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fluff

Odi profanum vulgus, et arceo

simon

Trevliga man kan vara då.... X-(

Lupson

Ja, nu var Ni allt stygga mot Bjoernen. Så vitt jag vet ligger väl topphastigheten någonstans kring mach 2.0 på hög höjd i varje fall.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Mach (som är ett relativt mått) 1.8 - inte mer - skulle jag gissa.
Nästan inga stridsflyg efter Concorden (som inte är ett stridsflyg, men anges här som tidpunkt, och som dessutom just flyger mer än Mach 2) har mach 2-prestanda. Kommer inte ens på något som har det.

Anledningen är att det kostar för mycket att pressa ur de där 10% ur maskinen, antingen i aerodynamiska manövereftergifter eller i motorkraft o.dyl.

/TD

TrakDah

QuoteOriginally posted by ft

Bu har jag en fråga som jag tror ni som flyger simulatorer kanske kan svara på.

Hur fort kan en A320 flyga som max fart ?

;)

Jag kan kolla nästa gång jag flyger SAS eller Luftwaffe, men har för mig de krujsar i "875km/h"

/TD