News:

No significant change

Main Menu

Inget mer cp skak i FDF

Started by Jotte, December 08, 2004, 22:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

*övertydlighets mode* Det Shar beskriver är ett generellt OFP AI problem, INGET specifikt för FDF. *slut övertydlighets mode*
Om vi slänger in JAM2 i FDF katalogen kan man ju köra skript som byter till JAM vapen i uppdragen, det är dock ett redigt pill att lägga in det på alla soldater i uppdragen plus att det är endel vapen som finns i FDF som saknas i JAM.
Som KeyCat säger, skill på över 0.5-0.6 är det som tyvärr ger überskill vad gäller träff med första skott

KTottE

Eftersom vi redan är och haxxar lite i FDF-config så är det en smal sak att lägga till JAM2 i addon-mappen och ge vapnen kompatibilitet, plus att då utrusta ryssarna med HD-vapen per default.

KeyCat

#10
Hade varit super om det går att fixa! Då tror jag t.o.m ctrl blir sugen på att lira FDF ;)

Har en önskan till om vi nu ändå lägger till JAM 2 i "vårt" FDF pack och det är att även slänga med den lilla TACTEvents filen vi använder i NOSIG-packet (den är bara 208 KB stor).

Gillar skarpt att man kan förblöda etc. och att man tvingas tänka på att plocka med sjukvårds prylar. Hade varit bra att ha med om man nu skulle få för sig att göra något FDF uppdrag framöver.

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Haxxor Kungtotte, ser ut som om du just frivilliganmälde dig till NoSiG FDF JAM2 kompabilitet jobbet. Du kan sluta vifta med båda händerna nu, vi har sett dem. :D

Shar

App app app!!! Komma här o sno min kodare?!

:D :p
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KTottE

Hoppas det inte gör något om jag slänger med min haxxade version av JAM2?

Inga stora förändringar, bara gjort så att "AP" projektilen för RPG-7 osv är en ordentlig spränggranat och inte pansarspräng och lite sådant.

Shar

Påtal om ingenting; Fox2 har gjort ett script för JAM2, så att om du plockar upp AI:ns HD magasin så blir de normala magasin för spelaren som använder dem. Fungerar även vice versa (om man nu vill ha det så).

http://www.sinewsofwar.com/forum/viewtopic.php?t=111
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

KTotte, slå ihop det med den version av JAM som KeyCat moddat för NoSiG, bla så att röken verkligne blockerar AI:s synfält plus att han laggt in fixen för ljudeffekten av skott som är näramiss.