News:

No significant change

Main Menu

Inget mer cp skak i FDF

Started by Jotte, December 08, 2004, 22:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Skadar jammingen... det är väl bra för de uppdrag vi gör? :-OO :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KTottE

KeyCat:
De vapen som definieras av FDF-modden har fått JAM kompatibilitet, d.v.s Rk 62/95, PKM, SVD och så vidare. Där man kan hitta matchande magasin förstås.

De finska soldaterna startar med default-magasin för sina vapen, men de ryska soldaterna (som definieras av FDF) samt default-enheterna under kategorin "Men" på alla sidor startar med JAM-vapen och JAM-magasin (JAM_M16, JAM_W556_30BMag osv).

Dock har vi uppmärksammat att i uppdrag så startar ryska soldater fortfarande med FDF/orginal-magasin och ej JAM-vapen.

Placerar man ut enheter i editorn så fungerar allting som sig bör, men inte i uppdrag, vilket gör hela grejen med JAM smått onödig (varför ladda ner 7.5Mb när man kan dra ner ~500KB?).

KeyCat

Ahh OK nu förstår jag! Håller med ctrl att vi bör behålla JAM2 (+ TACTEvents) för eventuella uppdrag vi själva gör i framtiden, de gör ju ingen direkt skada menar jag...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#35
Har lagt upp en ny version av NOSIG FDF Tweak. Denna version tonar även ner CP skaket när man sitter knästående eller ligger (vilket de tidigare inte gjorde).

Länk 1 - NOSIG FDF Tweak 1.03 (~150 KB)

Denna fil är betydligt mindre än version 1.01 eftersom vi utelämnade JAM2 och TACTEvents från ZIP-filen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<