News:

No significant change

Main Menu

Inget mer cp skak i FDF

Started by Jotte, December 08, 2004, 22:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Genom lite kikande i config.cpp hittade KTotte det värde som styr hur mkt siktet skakar i FDF (och ofp naturligtvis) och där hade finnpajsarna tagit löjeväckande mycket. De hade satt värdet till 4! istället för ofps standard som är 1. Inte undra på fasen att man inte träffade en ladugårdsvägg inifrån.
När man ändrade detta tillbaka till 1 så blev det genast som att spela OFP igen, fast med en massa skojigt nytt godis och utan irritationsmomentet med skaket.

Här är en länk till filen som ska ersätta (gör bkp först) config.ccp filen i din finmod/bin katalog. OBS!! alltså den som ligger i finmodens bin underkatalog, INTE den i din OFP rotkatalog.
Ladda ner här

OBSERVERA!!!! Vidaredistrubuera INTE denna utanför NoSiG då det är en "oauktoriserad" modifiering av FDF moden. Den är alltså endast tänkt för våra interna sessioner.

Nu har vi helt plötsligt tillgång till massor av uppdrag för våra spelsessioner!. :) :) :)

Jotte

Länkar för nerladdnign av FDF moden:  (FDF 1.3 full)
http://koti.mbnet.fi/fdfmod/downloads.html

Sida med en uppsjö av uppdrag till FDF moden
http://fdf.joltan.de/

KeyCat

Lysande KTotte! :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Åhå, kanske tom. läge för mig att tanka. Hur är läget i stort, inte dags för en första uppdatering av NOSIG std. ?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#4
Joda, jag och Jotte diskuterar fram och tillbaks och vi planerar att ha en 1.10 färdig tills LAN'et.... Hitintills inga stora grejjor mest uppdateringar av existerande addons + några små fixar som vi missade i 1.00:an...

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

öhhh en sak till som tål att upprepas...

Det som behövs mest är inte en uppdatering av NOSIG packen utan uppdrag som använder sig utav packen...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

Problemet med AI som agerar lite störande är dock fortfarande kvar, till viss del.

Vid flertalet tillfällen igår fick jag en 7.62 i pannan när jag slängt mig ner med min ksp, och började panga. Gäller även när man använder AK.

Men som sagt, problemet är mycket mindre. Just pga att man nu faktiskt har chans att skjuta tillbaka och träffa. :D
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Låter som det klassiska "uber shot" problemet i OFP... Om finnarnas vapen är kompatibla med JAM 2 (vilket jag tvivlar att de är?) kan man ju ge AI'n HD ammo som löser problemet ganska bra.

Annars se till så att AI'ns skill level inte är för hög, över ~0.6 och de börjar få sånna tendenser men det vet du/ni nog redan...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<