News:

No significant change

Main Menu

Inget mer cp skak i FDF

Started by Jotte, December 08, 2004, 22:51:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Control87th

Now you are talking!!! Finns det dessutom en fastställd standard före 041226 så skall jag försöka hinna göra ett bra mission till LANet
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KTottE

Första genomgången klar, har fixat så att alla default enheter har JAM-vapen och magasin, även lagt till så att man bör slippa alla idiotiska "missing addon: jam_magazines" meddelanden.

JAM-magasin även tillagda i ammo-lådor samt fordon.

Låter det vara för ikväll, men ger mig på fdf_conf.pbo imorgon om jag har tid (där alla FDF-specifika saker definieras).

Jag gör Rk-modellerna kompatibla med JAM men låter soldaterna starta med default-magasin.

simon

Får man fråga hur ni kommer i kontakt med varandra inför en spelsession?

Shar

#19
SÄPO räjsar runt i sina svarta bilar, stannar med en sladd utanför huset, sliter upp dörren och vrålar "NOSIG GAME PÅ IP X! ANMÄL NÄR DU ÄR KLAR!" :-OO :D :p


Icq, msn, irc, forumet.... Det mesta. Gäller o vara snärtig på multi-tasking bara. ;)
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Obizzz

Jaha det är det killen i solglasögon brukar skrika, jag har alltid tyckt han sade något om att han var snorig...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

henk

Låter skitbra med alla haxxormoddningar, bara ni ger klara instruktioner sedan så alla gör rätt och lika när det blir till att lira :)

KTottE

#22
Okej, nu är det "klart".

RPK-74/47 har inte JAM2 kompatibilitet, skapade en CTD/äta-upp-allt-minne situation oavsett vad jag gjorde, så de får vara default magasin på.

FOX2's härliga script gick inte att applicera på en addon per default, antingen pajar det eller så får man inget resultat alls. Så då har vi lite problem, ger vi ryssarna HD-mag per default så kommer de tappa HD-mag, vilket betyder att vi kommer sno åt oss HD-mag om vi plockar ammunition från fallna fiender.

Men det kanske är ett mindre problem? Finnarna startar ju med Rk 62/95-magasin per default ändå, så det är bara om någon är klantig och skjuter slut på sin ammunition som han kommer få sno bössor från ryssen.

Om KeyCat skickar TACTEvents-grejen till mig så försöker jag fixa kompatibilitet med soldaterna, så att effekterna gäller på alla.

I övrigt är det ready to go, avvaktar dock med att packa och skicka upp tills jag får klartecken ang. HD magasinen.

EDIT

Första versionen ute för test på förband.

Dessa filer bör säkerhetskopieras innan patchen installeras:
finmod\addons\FDF_conf.pbo
finmod\bin\config.cpp
finmod\dta\scripts.pbo

Länk borttagen

Installationsinstruktioner:

1) Ladda ner
2) Packa upp filen i er Operation Flashpoint-katalog
3) Starta OFP med FDF som vanligt
4) Lek :)

Ändrat:
Alla default-enheter (West/Men, East/Men, Resistance/Men) har JAM-vapen och magasin.
FDF-soldaterna under East har JAM-vapen samt JAM High-Dispersion magasin.
Alla FDF-vapen har kompatibilitet med JAM2 (förutom RPK74/47, se ovan).
FDFs "CP-skak" borttaget helt för alla vapen.
JAM2 RPG-7 "Anti-Personell" stridsspets ändrad så att det faktiskt är en SGR och inte en PSGR med annat namn.
JAM2 "ljud-buggen" fixad.
JAM "Smokeblock" objektet uppdaterat till NOSIGs objekt (större).
Fixade ett fel med FDFs UZI, rättade till sökvägen till modellen.

henk

Att skjuta med HD magg går bra för mig..