News:

No significant change

Main Menu

NOSIG Standard Pack

Started by KeyCat, September 29, 2004, 18:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

KeyCat

#16
Såg att jag sparat en lista på vad som finns i /Addons repsektive /Res/Addons efter clean installation. Bör hjälpa...

Quote
Directory of ...\Operation Flashpoint\ADDONS

APAC.PBO
CH47.PBO
HUMR.PBO
KOZL.PBO
SU25.PBO
TRAB.PBO
VULCAN.PBO
6G30.PBO
ABOX.PBO
BIZON.PBO
BMP2.PBO
BRMD.PBO
FLAGS.PBO
G36A.PBO
HUNTER.PBO
LASERGUIDED.PBO
M2A2.PBO
MM-1.PBO
OH58.PBO
STEYR.PBO
XMS.PBO
       21 file(s)     31 970 763 bytes

Directory of ...\Operation Flashpoint\Res\AddOns

6G30.pbo
ABox.pbo
Apac.pbo
BMP2.pbo
Bizon.pbo
Brmd.pbo
Flags.pbo
G36a.pbo
Hunter.pbo
LaserGuided.pbo
M2A2.pbo
Mm-1.pbo
Noe.pbo
O.pbo
Steyr.pbo
XMS.pbo
ch47.pbo
humr.pbo
kozl.pbo
oh58.pbo
su25.pbo
trab.pbo
vulcan.pbo
       23 file(s)    221 242 071 bytes

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Doc

:D DeBug! Har du rotat fram Heli-h :D
Det är förstås KeyCat "Hamstern" som har kvar den.
Det ser jag fram emot!

Ang. lanet så räkna in mig Lasse.
Jag kan ta hand om FB/PF om det behövs. Har en hel kampanj som vi kan köra.
Jag vill gärna ha lite input på vad folk vill flyga, tänkte lägga upp det så vi flyger coop mot varandra, lite live motståndare kan va kul.

Shar

/me börjar springa med kvasten efter IL2FB folket

Så!! Puts väck!! Inga gamla skruttna propeller saker här inne inte. När ni sitter i loungen o dricker Gin & Tonic reser vi tält ute i kylan, sitter post och njuter av att ligga sked med andra stora starka killar. :p

Angående OFP uppdrag, vad sägs om att använda/modifiera existerande, både original men främst användarskapade? Sparar ju tid och man kan spela riktigt välgjorda uppdrag. Men en mix av de båda är kanske bäst?

Problemet när folk gör egna uppdrag är ju ofta att de vet vad som kommer hända härnäst. Liksom man ser att killen som gjort uppdraget lägger benen på ryggen och tokspringer åt motsatt håll... Då börjar man ju ana ugglor i mossen. Eller ryssar bakom krönet. :-OO :D

Självfallet måste man ju då pilla i description filen och ta bort alla addons som inte ingår i NOSIG packet.

Just a suggestion.




K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Ace

jätte bra grej :)  skulle själv vilja att ni uppdaterade job objects till 1.2
www.ofpbase.com/

och sen en fråga om ni har lagt in uppdateringen till earl & suchey marine addonen ellr det kanske är tact events 0.90?
:D  annars hade bara fler custom öar varit bra som snake island och nån till som ja inte kan komma på namnet för tillfället, så fort ja orkar ska ja försöka göra lite nay coop missions som använder Nosig modden ;)

KeyCat

#20
QuoteOriginally posted by Ace
skulle själv vilja att ni uppdaterade job objects till 1.2

Mmm tyvärr fick vi av okänd anledning med version 1.00 av JOF Objects1 istället för 1.20 men det kommer att rättas till i nästa uppdatering.

Quote
och sen en fråga om ni har lagt in uppdateringen till earl & suchey marine addonen ellr det kanske är tact events 0.90?

Hela Marine Assault Pack 1.00 (med JAM 2 uppdatering) ingår och TACTevents 0.90 är en del av den. Om du tänker på den sk "MAP 1.10" så är den inte en officiell uppdatering av Earl & Suchey...

Quote
så fort ja orkar ska ja försöka göra lite nay coop missions som använder Nosig modden ;)

:D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

brukar ni köra med något specielt, att ni kör som Delta's eller GI Joe typ?


Senaste jag lirade med nosig var väl den där spetzgruppe 9 eller vad den hette.

Helt enkelt vad vill ni ha för slags uppdrag ?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#22
Det är nog lite olika beroende på vem du frågar... Själv föredrar jag att vara en simpel "grunt" med HYKs soldater och Earls enkla vapen med järnsikte från MAP 1.00. Inga uber SAWs med kikarsikte här inte ;) Lirar lika gärna som öst och MAP har ju bra ryska soldater som hade varit skoj för omväxlings skull.

Sen är jag av förklarliga skäl bortskämd med GL II scriptet men det är inget krav i ett välgjort uppdrag, gillar även TACTevents starkt och Kegetys Spectator script är ett måste i alla co-op...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Ace

hehe har ett uppdrag på G som heter Special ops ( temporärt namn )
ska försöka hitta på nåt bättre och mindre plankat ;)
använder keycats group link script 1.91 och utspelas på everon med industrial pack 3.0 och 3wx objects pack 1.1 och mapfact sakerna som flygplats byggnader och military objects pack, och barackerna.
Missionet är inte klart än på ett tag kanske tar en vecka eller två beroende på hur busy det blir o högskolan fram över, :-OO
ska försöka implentera lite allt möjligt godis i den och göra en version som använder map soldaterna båda a.i ryssar och players som usmc eller force recon,
har hittils gjort mkt miljö design som har gjort en rätt hyfsad flygplats , vet addon öar som har bättre men ja tänkte försöka göra nånting på everon med mkt features, mkt olika överaskningar i missionet och lite random känsla över en del av fienderna.
tanken är att man ska starta på en liten ö där man kan hoppa in i en båt och åka in mot land och väl där göra objectives i tur och ordning eller bara "mova" runt lite på ön och välja vilka objectives man gör och eventuellt gå till slut objective sen eller så gör man den först, bara att välja.
Enda är att ja har använt mig av 3 addons som inte är med i nosig pack och det är dr no's mi-2 helis som passar in väldigt bra tycker jag eftersom dem ger ryssarna en sorts motsvarighet till littlebird som inte är uber beväpnad och som kan tänkas flyga runt i hem landet och transportera små soldat grupper snabbt och användas av polisen, har också använt mig av en rysk limousin Chaika som ja hittade på tjekiska ofp sidan fast ja funderar på att byta ut den eftersom den blir lite fyrkantig och konstig på längre avständ än 40 m.. och den tredje icke nosig addonen är ett ryskt transport plan Beriev Be-32K som passade väldigt utmärkt för ett av objectivesen, obs! missionet är behind enemy lines så inga air strikes eller close air support eller eget artillery som kan hjälpa en ur knipor kommer finnas tillgängligt :D bara spelarnas vilja att överleva och att kunna dra nytta av en del av miljöerna eventuellt även om a.i ibland kan vara grymt jobbiga att gömma sig från när dem väl är på G.
har gjort en hamn också som är 80% klar men det är en mindre hamn så vänta er inte något större i size än en av hamnstäderna på nogova. Ska försöka fixa ett script på nåt sätt så att man kan välja om man vill börja uppdraget  dawn , midday , dusk eller night också så att man får uppleva a.i fienderna som e scriptade när dem skjuter ut flares och försöker omringa en och bekämpa ner en så hårt. :D
Tusen tack Keycat för Group link script 1.91 som verkligen hottar upp eller skapar ett bra mission att bygga grunden från ;)