News:

No significant change

Main Menu

NOSIG Standard Pack

Started by KeyCat, September 29, 2004, 18:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hmm, tanken med NoSiG-packet var just att vi skulle slippa sitta och tanka addons för att kunna lira online tillsammans. För många timmar har gått åt att göra folk kompatibla innan vi kommit igång och spelat. Du kan inte strunta i dina addons och ersätta dem med något som finns i NoSiG-packet? Jag tror nämligen inte att det blir så mkt lirat annars (gammal erfarenhet). :-/

Hur som helst, det hedrar dig att du gör uppdrag och lägger ner tid för att vi andra ska kunna ha roligt! :)

Andra får gärna ha åsikter så klart. Detta var bara min första tanke.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Låter bra Ace men jag håller med Horizon... Om var och en som gör uppdrag använder ytterligare någon liten addon så faller tyvärr hela idén med NOSIG Standard Packet och vi är tillbaks till ruta 1 :-/

Eftersom det är ditt uppdrag gör du precis som du vill men ett förslag skulle kunna vara att ha två versioner av uppdraget, varav ett som är "NOSIG kompatiblet" och bara använder addons som finns i packet?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Får väl stämma in med föregående två talare i ämnet.
som sagt, all heder åt att du verkligen bygger uppdrag men med "extra" addons så motverkas hela syftet med NoSiG packet.

Ace

aw aja jag hade planerat 2 olika versioner men det får bli fler då :p
kanske får ersätta chaikan med något annat men vadå för något? Tycker det är för många uaz och brdm och andra officiella fordon i missionet redan :D
aja får se vad jag ska hitta på för den , sen såg jag att ni i Nosig packet inte har några transport flygplan... Har ett förslag till nästa nosig pack att ni lägger in
den ryska Beriev Be-32K

och sen en amerikansk motsvarighet kanske , finns ett par stycken c-130's ute av varierande kvalitet script och utseende mässigt :D  blir svårt att använda cessnan för det jag hade tänkt mig eftersom *spoiler* måste hjälpa en rysk parti ledare eller general att fly landet som sista objective kanske och då när man kommer nära planet så springer han dit och fattar spakarna och alla spelarna ska springa in ombord :p
och just nu e man ca 6-8 st. players och cessnan rymmer bara 4 med pilot inkl.

Ingen av er som sett ww2 filmen where eagles dare? ( örn nästet annars på svenska )
försöker få till en liknande slut flykt ungefär. Fast om man har en civilian som rattar planet så blir det mindre risk att man skjuts i bitar innan man hunnit taxa ut på landnings banan :p

Brat

En fråga som jag ställt mig är: vilken/vilka köpversioner av OFP måste vara installerade innan man börjar med er version? Har en dubbelpack med OFP typ goldpack eller nåt liknande, (den ligger i fel rum)
-Brat

Horizon

QuoteOriginally posted by Brat


            En fråga som jag ställt mig är: vilken/vilka köpversioner av OFP måste vara installerade innan man börjar med er version? Har en dubbelpack med OFP typ goldpack eller nåt liknande, (den ligger i fel rum)

Gissar att du har samma version som jag har. Operation Flashpoint - Gold Edition. Man får OFP och OFP:Resistance på två olika skivor, samt en skiva med en ny kampanj där man spelar ryss (Red Hammer). Stämmer det?

I så fall installerar du först Operation Flashpoint. Ovanpå den installationen lägger du Operation Flashpoint: Resistance. Efter detta patchar du till version 1.96 (jag har två patchar, den första från 1.75 till 1.91, den andra från 1.91 till 1.96). Sedan tankar du NoSiG-packet och "installerar" det. Mer info om hur du gör detta får du i NoSiG-pack-tråden.

Lätt som en plätt! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

HORIZON!!! GÖR OM GÖR RÄTT!!! :-( :p :D

**Operation Flashpoint Gold Upgrade = OFP+Red Hammer, saknar Resistance.
**Operation Flashpoint Game of the Year Edition = OFP+Red Hammer+Resistance

Det du behöver är OFP+Resistance. Red Hammer är bara en kampanj för single player.
Tyvärr verkar det som om Webhallen inte längre har vare sig enbart Resistance eller GOTY. Ska kika runt lite och se om jag hittar det någon annanstans.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names