News:

No significant change

Main Menu

NOSIG Standard Pack

Started by KeyCat, September 29, 2004, 18:47:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

deBug

Tack för denna utmärkta ide och för arbetet ni lagt ner för att ta fram NOSIG paketet Jotte och Keycat.

Personligen tycker jag att man inte behöver uppdatera så ofta som var tredje månad.
Bara jobbigt att tanka hem och fippla in i datorn.
Själv kan jag tänka mig att var 6:e månad vore helt OK, jag kan inte se att jag skulle behöva något i den närmaste framtiden för att bygga et mission som ni inte redan har stopat in i paketet. Det verkar rätt komplett.

Ännu en gång, bra jobbat !

//deBug

Horizon

Littlebirds och Pavehawks. Tjo! Tack för excellent jobb gubbar. Tankar imorgon! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Lite svensk läsförståelse för den "äldre" generationen:
Quoteeventuella uppdateringar av NOSIG Standard Pack bör ske med ca 3 månaders
Operativt ord: eventuella

:p :D

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Gott gott...
Riktigt bra att ni har tagit tag i dethär, det får nog igång OFP spelandet igen...
Tankar direkt... :D
...000... =)

deBug

QuoteOriginally posted by Jotte
            Lite svensk läsförståelse för den "äldre" generationen:
Quoteeventuella uppdateringar av NOSIG Standard Pack bör ske med ca 3 månaders
Operativt ord: eventuella

:p :D

Vadå äldre!! Säg som det är, du är bara avundsjuk för du inte var gammal nog att uppleva Heli H:s storhets tid !!:D :D :D

//Harry de Bug
PS Gött att höra att du kommer till LAN:et
DS Vi kan råda bot på din ofulständiga utbildning av SIM:ens historia.
Jag och Keycat planerar att köra Heli H på LAN:Et med två datorer. Det kommer att bli en nostalgi kick som heter duga ! Eller vad säger KeyCat och Doc ?

KeyCat

QuoteEller vad säger KeyCat och Doc ?

Jo, det var så det hela började. Kan väl se Heli H (eller 3-D Helicopter Simulator som den egentligen hette)  som första multiplayer "simulatorn" jag spelade och året var 1987. Grafiken var monochrome Hercules eller om man hade tur CGA. Två datorer kopplades ihop med ett nollmodem @9600 bps.  Komersiella joystickar existerade knappt utan Doc och deBug tillverkade en spak och roder utav lite skrot som låg på deras firma.

Något år därefter var det 688 Attack Sub som attrahera eftersom den hade VGA grafik i 320x200. Vi hade många roliga MP dueller i det liret...

Man kan lugnt påstå att det hänt en del på dessa 17 år :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Rejält off-topic men det är ju nästan kult ;)

KeyCat

Står inte speciellt mycket i README.TXT för tillfället....

Du bör definitivt rensa bort eventuellt gammalt "skit" i /Addons samt Res/Addons och bara ha kvar OFP orginal addons, sorterar du på datum så bör du enkelt kunns särskilja orginal PBO-filerna.

Om man inte gör detta är risken stor att det förekommer dubletter och olika versioner av PBO-filer och det kommer med största sannolikhet att orsaka strul. Enklast om man nu inte har full koll är en total ominstallation av OFP och sen bara kopiera över @nosig biblioteket från ZIP-filen och göra genvägen.

/Christer (a.k.a KeyCat)