News:

No significant change

Main Menu

Det här händer inte så ofta..

Started by Magnus, May 14, 2004, 23:49:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Tja, en B-2 är ganska linjeskön faktiskt =)

Men F-15 kommer högt upp på listan, liksom F-14, F-16 och F-20.
Mvh  - Stefan -


Magnus

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Tja, en B-2 är ganska linjeskön faktiskt =)

Men F-15 kommer högt upp på listan, liksom F-14, F-16 och F-20.

Kände inte ens till F-20 projektet.. kul att lära sig något nytt.

Klämmer i med ett citat:

"Three prototypes were built, of which two crashed during sales demonstrations."

Inte så bra.

F16_Filur

Seriöst så uppskattar jag såklart att du delar med dig av dina IRL erfarenheter. Tycker inte att det är meningslöst att diskutera utseende om man kan motivera varför. Tvärtom intressant. Självklart tror man gärna att det finns ett absolut estetiskt ideal och att ens egen smak sammanfaller med detta:) .

Var förresten inte F5/F20 ett av alternativen till JAS39 tillsammans med F-16 och F-18? Visserligen bara på skrivbordet, men jag fattar inte hur det planet ens kunde vara påtänkt som en efterträdare till Viggen?? Hade de tänkt göra någon omfattande systemmodifiering då om det blivit verklighet?

F16_Filur

Ok. Men hur kunde F5 vara påtänkt som en efterträdare till Viggen? Var det bara för att man räknande med att livslängden på Viggarnas "airframes" skulle ta slut och det blev för dyrt att bygga nya?

Det hade verkligen varit bisarrt med F5 som en efterträdare till Viggen (tycker jag). Inte för jag inte tror det kunnat bli ett bra plan med nya "investeringar", utan för själva bytet från JA37 till F5 som sådant:-X

Weas

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Nä Obizzz, det är fel... Fieseler Storch hade bara en jetmotor. Mitt tips är ett av Luftwaffes F-16 plan.

Är den där bonusen från svenskt luftrum Magnus? Vem tog den i så fall?


Snyggt, men du kanske skulle fila lite mer på färgläggningen, och kompositionen? Kanske inte måla mer alls?;)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


F16_Filur

Nämen... "Åhhhhh vilken fin teckning! Vad duktig du är!!" ska du ju säga... :-OO

Obizzz

det funkar bara upp till en viss ålder filur ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

De brukar säga "den är bra för min ålder" :D

Nu tittade jag också på F20 sidan som Sledgehammer länkade till. Klart intressant flygplan och läsning. Ser nu bättre varför det ansågs vara jämbördigt med F16/F18. Den här bilden med flygenvelopen förstår jag dock inte. Hade F-20 en nära 60 graders AOA kapacitet? Och vad menas med sideslip angle?




QuoteSeptember 1984 - Farnborough Air Show. F-20 flying the hit of the show.
Synd man inte var där...


Ser lite konstigt ut uppifrån eller hur? Avhugget liksom. Nog bra att projektet lades ner.