News:

No significant change

Main Menu

Det här händer inte så ofta..

Started by Magnus, May 14, 2004, 23:49:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

håller med om Intrudern och Prowlern, F-18 är ju inte gräslig men ej heller snygg.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

De flesta plan tycker jag har någon vinkel de är snygga ur.:D

Obizzz

som t ex F-35 är snygg om man ser den mitt i natten underifrån när den flyger på några tusen meters höjd :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Det är en snygg fena... men intrycket förstörs litegrann av klumpen som sitter fast vid fenroten. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Ickx

Äh, ni har ju fel allihop! Tornadon är inte vacker och F-18 är stiligt.

F16_Filur

QuoteOriginally posted by Phlerp


            De flesta plan tycker jag har någon vinkel de är snygga ur.:D


Håller fullt med. Finns ganska få plan som "gör sig rätt" från alla vinklar. Färgschemat påverkar också mycket (jänkarnas gråtonskala inspirerar inte direkt). Ta tex Gripen direkt från sidan i profil. Den ser nästan lite FÖR smäcker och oförarglig ut.

En anorektisk gripen?


De riktiga grejerna:

Magnus

Personligen så är jag mer intresserad av vad flygplanet har innuti sig än om det har 8 eller 14 nosvingar. Som en av få som möjlighet att flyga Tornado kan jag nämna att jag för första gången fick sitta i ett flygplan som var gjort för två personer. Visst jag saknade en styrspak och gasreglage där bak men då jag istället hade en något mindre spak som styr markören på färgdisplayerna, knappar som kontrollerar de funktioner jag behöver komma åt snabbt så kändes det ganska ok ändå.

Prestandamässigt så är det få flygplan som kan mäta sig med Viggen när det gäller dragkraft men istället kunde vi vara uppe i två timmar och roa oss utan lufttankning. Frågan är vad som är bäst..

Personligen tycker jag F4 är det snyggast flygplanet någonsin med F15E på andra plats men det är min åsikt.

Mr Jim

Magnus>Jag håller med dig, Tornadon ser brutal ut, som den är gjord för praktisk verksamhet. F-4 antar jag att du menar Phantom då? Läcker kärra, speciellt när den har sådär brutalt mkt vapenlast.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com