News:

No significant change

Main Menu

Det här händer inte så ofta..

Started by Magnus, May 14, 2004, 23:49:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

En A-10 Thunderbolt II ser inte helt tråkig ut den heller.
Mvh  - Stefan -


F16_Filur

Hmm ni verkar gilla såna här no-thrills-cut-the-crap-kick-yr-ass plan:-OO  The bigger the better, the more the merrier, be the firstest with the mostest etc. etc. :-OO Ungefär som Gene HackmansÃ,´s sheriff i "Unforgiven". Jag lutar mer åt "English Bob" hållet... att vara en riddare i skinande rustning som nedkämpar en annan riddare i skinande rustning. :) ;) :D

Horizon

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            En A-10 Thunderbolt II ser inte helt tråkig ut den heller.


Du förekom mig Sledge. Fattar inte hur jag kunde glömma Warthogen... :-OO

Filur:\>> Säger uttrycket "awesome firepower" dig något? Finns det med i listan över funktioner och gadgets på planet jag flyger så är jag mer än nöjd. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Ok. Undrar förresten om ni ofta brukar lyssna på "Warthog" med The Ramones när ni flyger A10Ã,´an i Low-Mac? Man kunde ju sätta den på "loop" och och bara rocka loss med unlimited ammo några timmar... :D

Magnus

#28
Seriöst.. A-10 är inte ett snyggt flygplan.. fet kanon visst men inte snyggt. Hade faktiskt förmånen att vara Liasion Officer för Amerikanarna (som var där med 2st A10or) på flygdagarna på F16, 2001. Tydligen så håller titanbuken rätt bra för finkalibrig eld..

Horizon

Smaken är som baken, Magnus. Egentligen rätt meningslöst att försöka utse "snygga" och "fula" flygplan. Vi kan väl nöja oss med att säga att Viggen är jättetuff. Hur låter det? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

QuoteOriginally posted by Horizon


            Smaken är som baken, Magnus. Egentligen rätt meningslöst att försöka utse "snygga" och "fula" flygplan. Vi kan väl nöja oss med att säga att Viggen är jättetuff. Hur låter det? ;)

Det köper jag rakt av.. :D

griffin

Visst e de så, visst e de så :D

Seriöst, allt har sitt syfte, smaken är som baken etc etc, men det är *roligt* att tycka om flygplans utseende, det är så säkert, eller hur?

Sen Magnus, får du inte glömma (och nu talar jag för mig själv åtminstone) kan man inte komma flygplanen nära till vardags så kompenserar man genom att ha desto mer åsikter över det man kan komma över, dvs bilder. :)

Personligen tycker jag det är lätt att blanda ihop vad det är som är *imponerande* (i nån mening) och vackert. Viggen t.ex. är imponerande, inte minst med tanke på hur unik den är. Men vacker... tja, själv tycker jag det är F-14 som toppar i sköna linjer.

Men det är jag det. Jaja...
snappahead