News:

No significant change

Main Menu

Satan, vilken usel produkt

Started by BEQ, February 17, 2004, 22:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

QuoteOriginally posted by BEQ
Jag har alltid klagat på att microsticken är helt värdelös på cougarn med svårfångade och ologiska axlar och betvivlat att den kunde vara så i verkligheten. Jag var på flyguppvisning i Bulgarien i förra veckan och fick då möjlighet att prova LM:s F-16 blk 50/52 simulator och fann att microsticken var precis lika värdelös i verkligheten.

Ergo: Cougarn är inte SÅ usel. (kopia i alla fall)

LoL ! och vi som bråkat med TM/Gm hela tiden......
Måste säga att jag faktiskt är riktigt nöjd med min Cougar men den har ju kostat skjortan med alla mods. Men jag kan inte se några alternativ om jag skall få så likt äkta F-16 funktioner som möjligt.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


BEQ

Filur: Noll... Har provat både skarp och simulator. Spaken är så fast att man att man inte ens märker att den rör. Kommer inte ihåg siffran i huvudet, men det absolut mikroskopisk rörelse i spaken. Sen krävs det också mycket kraft för att manövrera den. Cougarn rör sig ju, men jag skulle ändå vilja påstå att det krävs betydligt mindre kraft för att få fullt utslag med den.

I 39 har jag aldrig lagt märke till något spel i spaken. Dock är ju den spaken rörlig.

BEQ


F16_Filur

#75
Superintressant artikel som sparades ner. edit: printerfriendly

Ian J har nån ÃÅ"ber Cougar mod som eliminerar centrumspelet, men man måste skicka sina "stock gimbals" (svenska någon?) till honom först. Alt ÃÅ"ber 2 nxt.

Sen lovar visst Guillaume en artikel om hur själv fixa det.. någon gång.

QuoteSome people are noting that there's a small amount of play around the centre position. Guillaume is writing an article about how to correct this. The article also further discusses play in general to help you maintain your Cougars in the future.

SledgeHammer

Jag har ÃÅ"ber Cougar moden och jag är helnöjd. Man blir inte av med joystickkänslan (kraftigt centrerad och "bumps" när man passerar en axel) men inte tusan är det något glapp. När jag känner att jag har råd (== slutat studera) ska jag göra som Obizzz och skaffa force feedback mod =)
Mvh  - Stefan -


Phlerp

#77
QuoteOriginally posted by F16_Filur
Ian J har nån ÃÅ"ber Cougar mod som eliminerar centrumspelet, men man måste skicka sina "stock gimbals" (svenska någon?) till honom först. Alt ÃÅ"ber 2 nxt.

Numera är det väl bara ÃÅ"ber II nxt som gäller. Efter att ha införskaffat en CNC mill har han tydligen kunna pressa priser på modden, men hur mycket innebär det? Vad gav ni för era ÃÅ"ber-moddar?

Jag funderar på att själv skaffa mig en ÃÅ"ber Cougar eftersom min just nu inte fungerar alls, men det beror ju lite på vad det kostar. Som jag förståt det så måste man ha HAL sensorer till ÃÅ"ber-modden, är det något som ingår eller får man skaffa det separat?

SledgeHammer

Jag har ingen aning om vad han tar nu och jag kommer inte ihåg vad jag betalade men det var inte billigt. Jag har inga hallsensorer till min.
Mvh  - Stefan -


Bax

Phlerp: Jag har ÃÅ"ber 2 modden med Hal sensorer.
Jag kommer inte ihåg (har förträngt) vad det kostade. Jag tror ÃÅ"ber modden var cirka 2000:- med frakt och allt men där ingick inga HALL pottar men Ian samarbetar med en amerikan CubPilot som förser en med pottar som passar Ians mod, dom kostade nästan 700:-, då fick man till throttlen oxå. Den har jag inte behövt använda än eftersom min throttle funkar felfritt.
Det funkar kanon men idag hade jag hellre köpt en tryckkänslig mod.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW