News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

då slipper jag sova ensam första natten iaf som jag gjorde sist hehe
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bjoernen

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Min data e hel nu det e ljud kortet som hade damapt som gjorde så inte ens datan ville starta..nu e det kirrat:p :p
Kort lätt attack spade !

Bax

QuoteOriginally posted by Horizon
Sorry Magnus, jag förstår inte riktigt vad du menar? Nedskalat? 16x12? Jag har aldrig ens testat BMS faktiskt. Vad är det måntro? Ballistic Missile System?

Horizon: Det du söker finns på vår installations DVD. Har testat det hemma på min TFT med 1280X1024 och det fungerar mycket bra.
Du får alltså 1600X1200 grafiken nerskalad till 1280X1024 och det slår 1024X768 med hästlängder så slappna bara av och "go with the flow" :-)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

QuoteOriginally posted by Bax

QuoteOriginally posted by Horizon
Sorry Magnus, jag förstår inte riktigt vad du menar? Nedskalat? 16x12? Jag har aldrig ens testat BMS faktiskt. Vad är det måntro? Ballistic Missile System?

Horizon: Det du söker finns på vår installations DVD. Har testat det hemma på min TFT med 1280X1024 och det fungerar mycket bra.
Du får alltså 1600X1200 grafiken nerskalad till 1280X1024 och det slår 1024X768 med hästlängder så slappna bara av och "go with the flow" :-)
mvh
Bax

Tack Bax! Ska bli kul att testa! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Alla Falconärer LYSTRING

Att tänka på inför LAN

Vi har ordnat ett installationspack som finns på DVD.
Se till att eran maskin är defraggad och klar - installationen behöver bara kopieras över och sen kör man en medskickad reg fil och startar från medskickad shortcut.
Om nån inte har DVD så kan man tanka hela installationen från servern - hela installationen är dock nästan 2 gig så det tar en stund. Försök ha en DVD spelare tillhands om det går.

Vad Ni måste ha med er är egen key fil för er hotas som ni slänger in i installationen.
VIKTIGT - tänk på att vi använder IVC och att Ni måste ha mappat "send" tangenter till HOTAS eller tangentbord. I default key filen är det en kombinationstangent vilket inte är att rekomendera. Om ni är i falcon setup och tittar på controllers så hittar ni com1 och com 2 längst ner. Det är alltså push to talk och ingen voice sens.
Om ni inte har sett det redan så finns det i BMS en ny key fil som heter pitbuilders..nånting, den har fler funktioner om man har möjligheter att mappa dessa.

Där finns några andra saker man skall tänka på när man kör våran DVD men det tar vi på LANet. Jag har provat på flera maskiner och fått det att funka på samtliga med reservation för en GeForce utrustad maskin som inte hittade rätt upplösning i falcon setup men det kan bero på XP i den burken.
Om vår intallation skulle strula för nån så finns allt material för att installera manuellt.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

IVC? Är det den inbyggda voice com-funktionen i Falcon? Vi kommer alltså inte att använda TeamSpeak när vi kör Falcon som jag uppfattar det?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

IVC = Internal Voice Comm

Vad jag förstått fungerar den mycket bra så det kanske är så att ctrl vill att vi kör den.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

solid1

QuoteJAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Min data e hel nu det e ljud kortet...
härligt björnen! ja skulle blåsa min dator igår, fick hjärtattack efter, då den inte funkade.. men helix å dom där kom hit å haxxade, då funka allt.:D:D
ja fattar inte hur fan dom gör:D
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"