News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by KeyCat
BTW, skoj att även P & F från GBG gänget dyker upp, kan ni inte övertala Baloo också?
Det var meningen från början, men han kommer stå på Landvetter och packa flygplanen fulla med bagage. :D

QuoteOriginally posted by ctrl
Hm, proffsen från GTB fanns varken på Swebeast lista eller bland meddelandena i tråden
hrmm.. http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=2362&page=4#23831...:-OO

Ok, antar att vi får skylla oss själva för att vi inte varit speciellt aktiva ;)

deBug

Servrar - update.
Hej, här kommer en ny status rapport på servrarna.

Jag har fått tag i grafik kort till båda servrarna (tack till alla på NOSIG som letade efter PCI kort).

LOMAC servern är klar till 95% OFP och LOMAC testade och går fin fint!
KeyCat testade servern med ett mycket tungt OFP MP mission som normalt tynger de flesta servrarna så att de går på knäna men det gick som ett spjut! Dedikerad server med 2.8 GHz och 1 GB RAM gör susen :)
Det som är kvar är att LOMAC servern skall kompleteras med missions från Swebeast.

Falcon Servern är klar till 70%.
Jag har provkört servern i mp med SP3/BMS och den fungerade fint.
IL2 har ACE, Doc installerar resten på LAN:et
DEt som är kvar på Falcon är att den (ev) skall patchas och få missions av Ctrl.
Samt instruktioner för NOSIG install skall läggas in på Websidan

Det ser lovande ut och jag tror att tidplanen håller så att vi kan ha helt färdiga servrar med alla missions och instruktioner tills LAN:et. Några små knepigheter kvarstår på FALCON (går bra att köra om man inte trycker "Intel" knappen då det blir CTD, antagligen en direct 3D grej, men det var med min SP3/BMS test, Ctrl patchar väl om den från 1.08.)

Jag kommer att leta lite coop missions till LOMAC, ev snickra något och skicka över till Swebeast. KeyCat filar lite på OFP missions som använder hans "Grouplink script" men annars så är vårt arbete avklarat för stunden.
Nu är det Ctr och Swebeast som har stafett pinnen. Jag har mailat eller PM:at er instruktioner hur ni kommer in på servrarna.

Nu är det inte många dagar kvar till L-dagen :D

//deBug och KeyCat
PS När var grillkvällen planerad Anders ?
DS om ni har briefings eller annan info som många skall ta del av så kan de läggas in på servrarnas websidor - maila mig i så fall

deBug

QuoteOriginally posted by Phlerp
            Eh..Jag och fluff då?

Om det saknas platser i flighterna så kan ni få ta min plats någon gång.
Då tar jag en pilsner och kollar hur proffsen gör istället.

Det kallar vi i företagsvärlden för en Win-Win situation - Antingen Flyga Falcon eller dricka pilsner! :D

ses!
//deBug

deBug

Planet är bokat (Cessnan)
Med Cessnan är vikten helt klart ett problem.

Låter som när vi skulle flyga Cessnan i Tullinge Ctrl.
Med Ctrl, deBug, KeyCat och Renegade så skulle det enligt vikt och balansräkningen preciiiiis gå att få upp kärran i luften - om vi inte tog med något bränsle  :)

Bax

tick tack.... det närmar sig.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

deBug

Jag kommer att installera Falconservern från scratch på LANet (ca 1,2GB kopiering). Alla andra rekommenderas använda mina CD/DVD för att få med snygga ckp, texturer mm. Den som vill köra med egeninstallerad falcon bör ha en SP3 version inlagd och vänta på besked om BMS-version. (Alla kommer att få en .cfg av mig)
Göör bra.
Shyst att du fixat allt på CD för oss att installera. Jag kommer at köra clean install från den för att undvika trassel.
Har du fått din track IR ännu? hoppas på fix för mitt 3d pit problem <- OBS ett t i pit :D
Jag testflög lite mig29 och su27. Det är förbannat svårt att få till det med röda missiler.
Skall jag flyga Flanker eller Fulcrum så håller jag mig till LOMAC.
Cockpitarna är så snygga att man riskerar att bli nerskuten under tiden man studerar alla snygga texturer.
Ser mörkt ut för oss att få 1.02 patchen innan LAN mötet. Jag och Keycat testade serven i kväll och MP koden är inte helt optimerad för att utrycka sig diplomatiskt.

L-day in T minus four days and conting.....

//deBug

KeyCat

Ja, jag blev förvånad över hur dåligt LOMAC funka när vi körde med separat host. Kan ju vara vi som missade något!? Hoppas verkligen att patchen dyker upp innan LAN'et men tvivlar på det :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

En liten fråga från Horizonten bara... Är det någon som har en fin cockpit för F4 och upplösningen 1280*1024? Jag har ju tjackat TFT och min native upplösning är just 1280*1024. Vill jag köra den får jag den där gamla fula cockpiten från version 1.0 av F4 (eller nåt sånt...). Kör jag 1024*768 får jag den fina piten från SP3, men bilden blir lite suddig... :-/

Visst fungerar det att flyga med 1024*768, men jag skulle gärna vilja testa i native. Någon som sitter på något trevligt?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names