News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Swebeast

Ni som ämnar köra LOMAC, vilket flygplan vill ni helst flyga?

Jag har faktiskt inte lyckats få LOMAC att fungera tillfredsställande på min dator. Har därför ingen flygvana alls i det liret... :-/

Säger som KC att det nog blir koncentration på de andra simulatorerna (F4, FB och OFP) för min del.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Doc

Tjena alla!
Om det behövs någon som tar hand om il2 missions så kan jag fixa det, kommer hyffsat bra överens med il2 DCG .
Som några av er ju känner till så har vi ju ett Stalingrad uppdrag som inte är riktigt slutfört, det kan vi köra vidare på till att börja med. Jag har även gjort en Normandie camp. med mycket fler objekt, tätare flighter och paratroopers, än vad vi kör i Stalingrad :D

Stefan

Doc

QuoteOriginally posted by Swebeast

Ni som ämnar köra LOMAC, vilket flygplan vill ni helst flyga? Kan vara bra att veta nu när jag sitter och knåpar på missions :p. /A

Jag kör helst Mig-29 eller A-10, men om inte 1.02 kommit så blir det nog mest il2 för min del. Men jag ser fram emot att testa lite F4, det var nog 8 år sen jag flög Falcon sist :D

deBug

QuoteOriginally posted by Doc
Tjena alla!
Om det behövs någon som tar hand om il2 missions så kan jag fixa det, kommer hyffsat bra överens med il2 DCG .
Stefan
Låter jätte bra. :p
För de andra liren har vi skapat "NOSIG pack" som innehåller patchar och uppdrag samt en text som beskriver hur man patchar och installerar uppdragen på sin dator.
På IL2/FB har vi faktiskt ingen som ansvarar för det, om du kan ta tag i det så vore det kanon bra! (Om inte du tänkt fixa det oxo Ctrl?)
Maila i så fall det till mig: harry på zachrisson.net så lägger jag up det på Falcon/FB servern som jag räknar med att ha uppe på nätet om ett par dagar.
Jag gör isåfall om install texten till HTML och länkar upp alla filer på samma sätt som på Lomac servern

//deBug

Doc

QuoteOriginally posted by deBug

...så lägger jag up det på Falcon/FB servern som jag räknar med att ha uppe på nätet om ett par dagar.
Jag gör isåfall om install texten till HTML och länkar upp alla filer på samma sätt som på Lomac servern

//deBug

Till il2 behövs inget mer än il2 med Ace packet installerat. Jag lägger upp DCG när vi är på plats. Ingen behöver installera några missions eller annat lokalt.

Harry, ang. servrarna, det ser ut som det blir rätt många som flyger il2 och några flyger ju mest falcon så dessa två kommer antagligen att gå hela tiden, kommer servern att klara att köra båda samtidigt? Med tanke på hur stabilt Falcon är så är det väl knappast att rekomendera.

Doc

QuoteOriginally posted by ctrl
Om jag frågar... hur många FB-flygare tänker inte köra Falcon?

Jag kommer att köra mest il2. Nickenyfiken o Zipman har aldrig sett Falcon :-), dom kommer nog mest att flyga il2.

ft

Nytt jobb och kursvecka direkt efter samverkar till att det är mycket tveksamt om jag kan delta. :(

Sorgsna hälsningar,
   /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

deBug

Till il2 behövs inget mer än il2 med Ace packet installerat. Jag lägger upp DCG när vi är på plats. Ingen behöver installera några missions eller annat lokalt.
.
Gött mos!
Harry, ang. servrarna, det ser ut som det blir rätt många som flyger il2 och några flyger ju mest falcon så dessa två kommer antagligen att gå hela tiden, kommer servern att klara att köra båda samtidigt? Med tanke på hur stabilt Falcon är så är det väl knappast att rekomendera.
Tror som Ctrl att man växlar mellan dessa. Om det inte skulle vara på det viset så kan vi alltid sätta up en FB server på Maverix burk eller på Lomac burken så det ordnar sig nog.
Jag flyger egenligen bara Lomac men kommer att haka på IL2 och Falcon även om jag inte kan de liren. Jag är hellre en sopa på ett lir men med i gemenskapen, än ett äss som flyger ensam. Om de andra resonerar på samma sätt så kan vi nog få många att spela samma lir.
Men det vår vi se när vi är på plats.