News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by ctrl

många blir vi :D :D :D :D

Jag testade BMSxxxRC1 igår, satans vad snyggt det var med dynamic lightning eller vad det nu var som gjorde det så snyggt. Jag vet att det finns ett tryck att få en fastställd standard av mig nu, men efter att ha sett de senaste BMS så anser jag att vi måste hålla dörren öppen ännu ett tag.
De e lungt. Du kan ändra vilken version vi skall köra med ända fram tills sista dagen innan LAN:et, bara allt är upplagt på servern och Websidan är skapad så kan vi alltid ändra oss.
Det viktiga är att vi inte väntar med att göra websidan, lägga upp filer etc så att vi får göra allt jobb i slutet.
Jag mailar dig instruktioner och namn/lösen till Falson servern om några dagar när jag fått tag i Grafik kort. (har fått up spåret på ett kort hos en kompis).

deBug

QuoteOriginally posted by KeyCat
Orsaken jag frågar beror på att jag undrar om vi kan köra med terrain detail på high alternativt med något längre viewdistance än default 900 m. /Christer (a.k.a KeyCat)

Är det inte bättre att du inte sätter någon view distance i uppdragen eftersom man då får sin egen inställning har jag för mig ?
Om du däremot sätter viewdistance i uppdraget så kan det vara för lågt för några och för högt för andra.
Eller är du inne på att det kan blir knasigt med olika viewdistance för olika spelare och att vi därför bör ha en gemensam ?
I så fall föreslår jag 1300m  som borde funka för merparten av spelare.

//deBug

deBug

QuoteOriginally posted by Bax

DeBug: Jag har hittat ett gammalt PCI grafikkort nått ATI med 8meg kan det räcka tror du ?
mvh
bax
Jag tror inte det, har själv provat med 8MB kort och det gick inte.  :-X
Men tack för svaret.

Föresten Bax, tar du med dig din cockpit till Halmstad ? e himla sugen på att se underverket med egna ögon :)

//Harry

Bax

QuoteOriginally posted by deBug

Föresten Bax, tar du med dig din cockpit till Halmstad ? e himla sugen på att se underverket med egna ögon :)

//Harry

De é klart :p  hemma får jag ju aldrig tid att leka.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Jotte

deBug, i multiplayer får alla samma viewdistance. Det kontrolleras i själva mission filen.
Standard är 900 meter om det inte ändras.

900 meter med high terrain detail borde funka för de flesta. Med high får man precis som KC säger mkt mer ställen att ta skydd.

Swebeast

Ni som ämnar köra LOMAC, vilket flygplan vill ni helst flyga? Kan vara bra att veta nu när jag sitter och knåpar på missions :p.

Lite förutsättning och läge för krisen vi ska behandla:

Kypernkonflikten är ett faktum

Turkiet har med stöd av Ryssland, Ukraina, Georgien och Israel gjort påtryckningar mot den grekkypriotiska delen av Kypern. Turkiet har uttalat sig om att vilja "trygga sina medborgares säkerhet nu när de gått ur EU och anslutit sig till RHV (Ryska Handelsväldet)". Oroshärdar och stora demonstrationer har pågått under en längre tid och har under den senaste månaden eskalerat. Under lördagens kravaller omkom 127 personer då en bil med sprängmedel kördes rätt in i massorna och detonerade. FN fördömer handlingarna och kräver en stävjan av allt våld. Grekland säger sig inte ha varken kapacitet eller kunskap att hantera våldet och vädjar om hjälp. EU har skickat Medelhavsflottan närmare Kypern men i övrigt inte agerat för att på så vis inte öka oron. En Peace Support Operation är verkställd och är på väg. Leading Nation är Finland med trupp från Danmark, Norge och Holland.

Situationskarta för uppstarten finns här

OBS! Kypern skall inte förväxlas med ön Cypern :p

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Maverix

BAX kolla din brevlåda.

Swebeast, vilka tider är det som gäller den 20Ã,´e ? Kan man vara där riktigt tidigt för att rigga upp o testa?

Maverix;)

Swebeast

QuoteOriginally posted by Maverix

Swebeast, vilka tider är det som gäller den 20Ã,´e ? Kan man vara där riktigt tidigt för att rigga upp o testa?

Maverix;)

Visst, jag hade tänkt vara där vid 09.00 men vill ni komma tidigare så hojta bara till. Grillningen är också en fråga; när?

Torsdag: Alla kanske inte har kommit då
Fredag: Alla vill meka och komma igång med sina prylar
Lördag: Alla vill meka och komma igång med sina prylar :p :D
Söndag:ÅÅHH NEJ!

Beroende på väder så får vi se om det blir fredag eller lördag (eller fredag OCH lördag :D )

Med tanken på antalet deltagare så får vi ta ett tänk angående placeringar; 12-14 pers får plats i den stora lektionssalen men blir vi fler så får vi sätta oss i två (alt att vi använder konferensrummet vi hade som briefingrum tidigare - var ska vi då ha briefingarna?)Vi kommer ju att köra fler spel denna gången och vi ska undvika att störa varandra.

Erfarenheter sedan tidigare LAN är att vi BÖR köra med Teamspeak för att få struktur och ordning.

Ta med egen:
- Fördelardosa för ström
- LÅÅÅÅNG TP-kabel*
- Hörlurar med mikrofon

*(alt. trådlöst nätverkskort? - deBug/Maverix är detta lösbart? Börjar ju bli i ropet nu)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC