News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

QuoteOriginally posted by ctrl

Jag kunde ju inte låta bli att göra ett litet test med SP4.1 .... åtminstone med BMS kan vi säga: "Houston we have a problem" :-OO :D

http://nosigmasa.no-ip.com/ctrl/houston.jpg

Om jag bara hade sett bilden så skulle jag gissat på U-båts simulator :D

deBug

Hej.
Nu har jag och KeyCat spenderat helgen med att installera de två servrarna till LAN mötet och jag tänkte att en status rapport kanske kunde vara bra.

Falcon/FB servern
(Simens RX 100 med 2.8 GHz 512MB RAM) har följande saker på plats: XP Pro med alla hotfixar,Remote desktop, Antivirus, Forgotten Battle med expansion pack, clean Falcon 4 patchad med 1.08us, teamspeak 2 server. Filfolder med patchar till Falcon och FB.
Kvar att göra:
Fixa Websidan med länkar och instruktioner för Falcon och FB install.(deBug+Ctrl)
Få Falcon och FB att köra ordenligt (Se sist i texten). (deBug)
Lägga ut websidan och remote kontroll möjligheter på Internet. (deBug)
Skapa en "NOSIG pack" för Falcon och FB med alla addons och missions. (Ctrl ?)  

Lomac/OFP servern
(Simens RX 100 med 2.8 GHz 1024MB RAM) har följande saker på plats: XP Pro med alla hotfixar,Remote desktop, Antivirus, Lomac 1.01, OFP Resistance dedikerad server 1.96, teamspeak 2 server. Filfolder med och addons/missions till Lomac och OFP.
Websida med länkar och instruktioner för Lomac och OFP Install är klar till 80%.
Dessutom finns Temaspeak filer, Antivirus program och diverse annat "bra-att-ha" utdelat.
Lomac är förnuvarande version 1.01 men kan komma att ändras till 1.02 om den släpps i tid och är stabil.
OFP är Resistance version 1.96.
Kvar att göra:
Polera det sista på websidan (deBug)
Skapa en "NOSIG pack" med alla addons och updrag för OFP. (KeyCat)
Skapa en "NOSIG pack" med alla updrag för Lomac. (Swebeast ?)
Få Lomac att köra ordenligt.
(deBug)

Problem uppstog att köra Falcon och Lomac eftersom de kräver ett 3D grafik kort med texturhantering för att starta servrarna. Det inbyggda kortet har 3D stöd men ingen texturaceleration och klarar altså inte av att starta programmen (Lomac startar men man kan inte se tillräckligt bra för att kunna starta ett mission, Falcon startar inte alls, FB startar men det tar lång tid att sätta upp ett mission.)
Eftersom servrarna inte har AGP plats så blev detta plötsligt ett stort problem.

Jag behöver däför hjälp från NOSIG medlemmarna att få tag i två st 3D kort med texturhantering för PCI bussen. Kort som fungerar är Voodo 3-5, Nvidia Geforce xxxx etc som är gjort för PCI
Kolla igenom er "junk box" eller fråga runt för att se vad ni kan hitta.
Om ni hittar något som ni kan avara och vill skicka ner dem i ett brev till mig så skulle det rädda situationen. I värsta fall får jag köpa kort men jag vill undvika det eftersom jag bara behöver dem till det här LAN mötet.

För övrigt så känner jag och KeyCat oss nöjda med arbetsinsatsen så här långt.
Servrarna kommer att läggas ut på Internet senare i veckan, man kommer då att nå deras websidor/filer och fjärrstyrning via Remote Desktop.

Swebeast och Ctrl, är ni villiga att skapa de ovanstående NOSIG packen och skicka till mig så att jag snart kan få in filerna på servrarna?
Jag tänkte fokusera på websidorna och fixa hårdvaran.

Ja föresten, är det någon som kan snickra banners för servrarnas websidor så tar jag gärna emot det, typ den som är på www.nosig.se men med olika Falcon, FB, Lomac och OFP tema och kanske texten "NOSIG LAN" Overkill, jag vet. Men det vore coolt  :)

Börjar suga rejält i LAN tarmen nu!! :D
Vi hörs.

//deBug och Keycat
PS. 3D kort för PCI Please......

Horizon

Inte Voodoo2-kort då? Tror jag har ett sånt sittandes i en dator som ska på skroten. Det är tyvärr det enda jag kan bidra med. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

MYCKET BRA JOBBAT DeBug och KeyCat!! Värmer i hjärtat när jag läser allt ni gjort.  Tusan också jag sålde mitt Voodoo3 kort till grannen för ett år sedan. RedOne har ett tror jag och HotShot också, kollar med dem.

Jag har tagit ledigt 3 dagar denna veckan för att fintrimma uppdrag till LOMAC men frun är på Flygvapenövningen = jag är ensam med barnen så jag har lite annat och  göra också :-OO . Jobbar på så svetten lackar och skickar missions så fort som möjligt.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Bax

Otroligt vilket engangemang !
Bra jobbat !
Tyvärr har jag bara AGP kort i hyllan
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

RAY

Rackarns oxå, har ett geforce 4 mx kort som ligger o skräpar men agp den med :-X

Bjoernen

Kort lätt attack spade !

Dubble0zero

Hehe, jag kom just på att man är ledig torsdag och fredag den veckan... :p
Så jag kommer på torsdagen, inte fredagen som jag skrev förut. Inte för att det ändrar så mycket, men i alla fall.. :)
...000... =)