News:

No significant change

Main Menu

Nytt LAN i Halmstad

Started by Swebeast, February 12, 2004, 22:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

Föresten, är det någon som har en X45 profil till Falcon som man kan planka ?

Swebeast

QuoteOriginally posted by ft

Nytt jobb och kursvecka direkt efter samverkar till att det är mycket tveksamt om jag kan delta. :(

Sorgsna hälsningar,
   /Fredrik

Mycket synd ft...hoppas att du ändrar dig :)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Håller med både ctrl och deBug. Skall göra mitt bästa för att försöka ta mig upp i luften i LOMAC. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

deBug: Jag har en finfin (nåja) X36-profil till Falcon, för Hazardscript. Om du tror det fungerar delar jag gärna med mig.

Ang. flygande så är jag med på allt! Dock så flyger jag väl helst Falcon, Ctrl och Bax verkar ju ha tagit fram en mycket intressant mini-kampanj.

Men Il-2 är mycket roligt, och jag tror LOMAC har mycket mer att erbjuda än vad vi tror bara det är bra missions som körs. De coop-uppdrag som följde med var väl i ärlighetens namn inte så värst heta va? Bara den nedrans patchen släpps snart...

Behöver man köpa något? AEP till Il-2 FB har jag inte.

Behöver jag greja fram en riktig Ofp: Resistance? Jag har "gamla" Flashpoint i original men jag kör på andrahands Resistance. (Vägrade betala fullpris igen för att kunna köra multiplayer i ett spel vars multiplayer pre-resistence inte var funktionsdugligt.). Har haft lite svårigheter att patcha ordentligt..

Horizon och jag planerar f.ö. att dyka upp runt 10:00-snåret på fredagen.

EDIT: Grattis till nya jobbet ft!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Bjoernen

HAll0j ! kommer det finnas möjlighet att installera Alla fygar spel på plats eller måste jag handla dom. innan jag åker till halmstad för att kunna vara med och spela. med er ?
tänkte om jag behöver typ en cd key eller nåt. har provat il2 2 ggr tidigare kom inte ens upp i luften:-( . samma med falcon men skulle villja lära mig flyga lite simulator. om det finns möjlighet att installera spel där nere så skall jag handla en joystick. vad ska jag ha för någon ? :-/  typ hur många knappar e bra o ha o sånna grejer?.

sen skulle det vara kul om vi kanske skulle kunna prova lite Battlefield vietnam ochså jag har skivor om det skulle behövas kan fixa cd keys ochså !

:D :D :D :D :D
Kort lätt attack spade !

Swebeast

QuoteOriginally posted by Bjoernen

HAll0j ! kommer det finnas möjlighet att installera Alla fygar spel på plats eller måste jag handla dom. innan jag åker till halmstad för att kunna vara med och spela. med er ?
tänkte om jag behöver typ en cd key eller nåt. har provat il2 2 ggr tidigare kom inte ens upp i luften:-( . samma med falcon men skulle villja lära mig flyga lite simulator. om det finns möjlighet att installera spel där nere så skall jag handla en joystick. vad ska jag ha för någon ? :-/  typ hur många knappar e bra o ha o sånna grejer?.

sen skulle det vara kul om vi kanske skulle kunna prova lite Battlefield vietnam ochså jag har skivor om det skulle behövas kan fixa cd keys ochså !

:D :D :D :D :D

Inte för att vara någon ordningspolis på något sätt men jag förutsätter att alla har de originalspel som man vill spela, med sig själv. Vi ska inte uppmuntra piratkopiering. Säg till om ni inte håller med.

Vad gäller addons och patchar så har vi MYCKET av det :D :p.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Eftersom ingen tillkännagivit att de kör med sämre burk än min tolkar jag att allt jag kan köra kan ni köra fast bättre, vilket är super :p

Som redan nämnts så är OFP servern uppe och jag håller på att tweaka den. Med 2.8 GHz + 1024 MB RAM lär vi inte vara utan vare sig CPU kraft eller minne i uppdrag med mycket AI.

För er som är intresserade så tänker jag föreslår att vi kör två "säkra kort" på LAN'et. Nämnligen SEB Nampack 2.0 och BAS prylarna. Jag har dessutom ett extra kort i skortärmen om ovanstående inte skulle räcka till.

För er som vill komma i rätt gungning innan LAN'et rekommenderas en bra Nam film/bok. Vill ni läsa på om Tonal innan vi landstiger på den östafrikanska ön finns bakgrunds fakta här...

http://keycat.no-ip.com/files/Tonal.pdf

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Keycat: Jag har ung. samma spec. som du - se signaturen. Men Ofp, LOMAC m.m. funkar rätt skapligt iaf.

Swebeast: Personligen tycker jag det är upp till var och en gällande vart man fått tag på sitt exemplar av ett spel. Det är ju en sak för oss som har en stadig inkomst att köpa de spel vi vill köra, men går man på gymnasiet eller motsv. är 400-500 kr ganska mycket pengar, speciellt om man bara vill "testa" lite på ett LAN. Jag ser inget problem i att dela med sig i de fallen.

Om du eller någon annan tycker det är skit av mig att köra piratversion av Ofp: Resistance av den anledning jag skrev några inlägg upp så får väl jag strunta i köra det spelet isf.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X