News:

No significant change

Main Menu

Studieresa fr Stockholm via E4

Started by Weas, December 20, 2003, 14:51:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andreas

Finns det plats i någon bil från stockholm eller är det fullsatt i samtliga?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

ctrl: count me in! :D
andreas: börjar bli lite förvirrad själv. men från Norrköping verkar det onekligen brhöva gå en bil ifrån...

alltså... stämde min lista? ingen som tycker det är en bra ide att försöka ... "planera" fördelningen lite?... vilka har bil och varifån åker ni... ni andra, var hoppar ni på?
snappahead

TrakDah

Andreas, jag tar å citerar mig själv:
QuoteJag föreslår att jag startar i Stockholm med Snajper +1, ctrl, Andreas och mig själv. Sen lastar vi över den bråkigaste av oss till en annan bil i Örebro.

Om det nu inte blir läge att lasta om i Örebro (passerar nån annan bil Örebro?) så får vi väl lösa detta på ett annat sätt, men det är i alla fall min rekommendation.

Att från Stockholm åka via Norrköping förlänger restiden med 8 mil, eller nära på en timme.
Däremot, om nån bil startar i Norrköping så är vägen för den bilen exakt lika lång via Örebro som den är via Jönköping (31 mil)
Problemet är att det verkar som att Norrköpingsbilen måste ta den sydliga vägen via Lin- och Jönköping för att plocka upp folk, så det kanske är uteslutet med omstuvning i Örebro?

/TD

Weas

Jag instämmer, det verkar bli lite rörigt. Skall vi strukturera upp det lite med namn och avreseort, sedan ni som kör kan ange avreseort och vilka som är med i era bil.

UTAN BIL:
Petter, Falköping Tur o retur.
Griffin, Norrköping    -"-
FT, Linköping           -"-
CTRL, Stockholm        -"-
Snajper + 1, Stockholm -"-
Andreas, Stockholm      -"-
Sledgehammer, Örebro -"-

CHAUFFÖRER:
1) Trackdah, Stockholm - Örebro - såtenäs Tur o retur.
2) Griffin, Norrköping - (Örebro) - Såtenäs       -"-
3) Obizzz, Kalmar - Jönköping - Såtenäs        -"-

Bil 1) Trakdah, CTRL, Snajper + 1, Andreas
Bil 2) Griffin, FT, Sledgehammer
Bil 3) Obizzz +2, Weas

Vill ni göra ändringar så kopiera texten och ändra så att man hela tiden får kompletta förslag.

Någon glömd?
Ja, Andreas fr stockholm föll ur... Hmm, då blir det 6 i bilen från stockholm, det är lite trångt.

Antingen får Sledgehammer åka tåg till Fal- Jön- Lin- eller Norrköping (svårt på en lördag?) eller så måste bil 2 åka via Örebro. Vilket ger ovan lösning. Tyvärr en omväg.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

ft

Avstånd är inte allena avgörande. Jag har kört norra vägen från Östergötland ett par gånger och den är riktigt usel jämfört med E4 ner till Jkpg. Även om man inte hamnar mitt i Vätternrundan...

Att köra upp till Örebro från Nkpg/Lkpg är i vilket fall en kraftig omväg i jämförelse. Känns som om bästa alternativet är att Stockholmarna får vara fem i bilen från Örebro?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Weas

Editerat inlägget ovan...

Ett annat alternativ är att två bilar går från stockholm, FT och Griffin kanske skulle kunna möta upp i Örebro och parkera bilen där, det blir en omväg, ja, men ni blir 4 i varje bil resten av resan, dvs:

UTAN BIL:
Petter, Falköping Tur o retur.
Griffin, Norrköping -"-
FT, Linköping -"-
CTRL, Stockholm -"-
Snajper + 1, Stockholm -"-
Andreas, Stockholm -"-
Sledgehammer, Örebro -"-

CHAUFFÖRER:
1) Trackdah, Stockholm - Örebro - såtenäs Tur o retur.
1b) CTRL, Stockholm - Örebro - såtenäs        -"-
2) FT, Linköping - Norrköping - Örebro         -"-
3) Obizzz, Kalmar - Jönköping - Såtenäs     -"-

Bil 1) Trakdah, Snajper + 1, Sledgehammer
Bil1b) CTRL, Andreas Griffin, FT,
Bil 2) (FT o Griffin)
Bil 3) Obizzz +2, Weas
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

TrakDah

Ft,

Det är det som är problemet :)

Det är redan 5 från Stockholm: Snajper +1, ctrl, Andreas och jag (summa 5)
Sen skulle vi även behöva plocka upp Sledgehammer i Örebro, summa 6 pers!

Funkar inte.
Jag kan mycket väl tänka mig att ta 5 i bilen, men det är faktiskt upp till de som åker bak att bestämma om de vill trängas i 4x2 timmar eller ej (baksäte som i en Volvo S/V40).
Men även om vi är fem från STockholm så har vi problemet kvarmed Sledgehammer.

Jag har kollat på Gulasidorna och det är ingen omväg i km mätt från Norrköping räknat. :)
Men självklart, vill ni inte köra den norra vägen är det ert val.

/TD

ft

Ooops! Glömde räkna med chauffören... man skall inte göra något före dagens första kopp kaffe! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus