News:

No significant change

Main Menu

Demot har läckt

Started by TrakDah, September 27, 2003, 19:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

A10 har SAS: Stability Assist System (eller nåt åt det hållet) som förhindrar att den går i spinn

Flat-spinnen du talar om för MiG29:an "standard" i FLanker-serien. Ge lite nos ned (mot marken, också om du e upp-och-ned), ingen gas, och roder mot rotationen så "snäpper" (ja: snäpper, skriptat tyvärr) den ur.

/TD

Maverix

Hur "drar" man iväg vapen med 29Ã,´an? Har INTE lytckats skjuta några missilerX-( X-( X-(


Maverix

Obizzz

det är nog lika bra du låter bli... :p


allvarligt talat så byter man till något av combat modesen knapp som är på sifferknapparna på tangentbordet 1 är nav mode sen är det några olika på 23456 sen är 7 AG har jag för mig sen skjuter du på trigger 1 inte som i falcon alltså. byter vapen gör du på D har jag för mig
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

lol, min bankar åt höger. Kör X45 jag. Sedan får jag 0.5 i FPS om jag tittar externt på Mig-29:an (och den återställs inte) men inte med A-10:an.

Testade 1600x1200 med fullt ös och det är spelbart men inte direkt godkänt. Skall väl dra ned lite. Hoppas mycket på detta spel, fast jag försöker låta bli :D
snappahead

Maverix

#44
Nej, fanken......X-( X-(  Jag reder inte ut 29Ã,´an ska det vara så djvla svårt att skjuta iväg en enda sketen missil. A10Ã,´an fungerar bra. Jag har Miragen framför nosen och kan endats använda kannonerna, jag får låsning med IR men lyckas inte avfyra:-( :-( :-(
Lomack Sucks (jag vet det är handhavande men just nu SUGER det)

Ska jag behöva läsa "Readme" filen.......... Jag tror nog det. RTFM

Mavepissed!

Vi borde ha en avdelning i forumet där vi kan svära som fanken utan att cencuren rycker in.


TrakDah

#45
För att fixa autocentrering kanske detta funkar?
QuoteTo fix the non-responsive force feedback highlight the PITCH, ROLL, and RUDDER selections in the big main text window to the left one at a time. As you select each choice ensure that the green Enable Responses button is illuminated. Then use the Shift, and Curve sliders to "stiffen up" your joystick. As you make the changes you can grab your MSFF2 and give it a little crank, to get a preview of what it will feel like in game

SÅÅÅ svårt är det inte att skjuta iväg missiler mot Miragen...
Tryck {s} för paus
Tryck {4} för CAC
Tryck {i} för Radar (annars kan du jobba i IR-läge, men då måste du komma närmre)
Tryck/Håll ned {Tab} för att låsa då Miragen är i mitten av HUD:en
Tryck {Space} för att döda

Vill du ha kanon får du växla till denna med {c} (på/av)

Just det, en sak till: Vill ni ha vind- och motorljud i cockpit kan ni alltid öppna huven ({skift}+{c} har jag för mig att det är) :D

/TD

Obizzz

ctrl + c :D

kom på det av misstag :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Den svarar på autocenter när man checkar som ovan men väl inne i spelet så är den slapp igen.


Rätt upp i utblåset :D


Sen är det skoj att skjuta med hjälmsiktet också. :D