News:

No significant change

Main Menu

Demot har läckt

Started by TrakDah, September 27, 2003, 19:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jotte

Borde kanske säga att jag har Catalyst 3.2 drivrutiner. Kan ju vara en viktig liten "detalj" i sammanhanget.

Horizon

Men Jotte, in med senaste Catalyst för bövelen! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Så, nu har Lupson prövat sina vingar också. Vad tycker jag då? Finemang!

FM känns "bra", det är lagom trögt och så vidare. Jag får också intrycket av att iaf A-10 "varnar" strax innan stall och sånt, planet beter sig som jag antar att det borde. Sen gillar jag cockpiten skarpt. Okej, den är inte klickbar, men i ärlighetens namn använder jag inte det speciellt mycket i Falcon heller såvida jag inte måste. Väldigt smidigt med att mouse-looka och zooma med rullen. Tycker zoomfunktionen är ett bra substitut för bildskärmens tillkortakommande gentemot ögat.

Buggar? Jag kunde flyga genom träd.... Någon annan än jag som tycker träd och fordon och sånt ser för stora ut? Okej, A-10:an flyger ju rätt långsamt, men känslan är ändå att objekten känns för stora när man flyger riktigt lågt. Typ som 2x object size i Falcon 3.

Prestandamässigt har jag i A-10 uppdraget ca 30 fps i snitt när jag "bara" flyger. Dock så har jag lite "stuttering" a'la Falcon pre SP3. Dock så märker man ju att alphablending och sånt behöver optimeras - rök, skott och sånt segar till det rejält. När jag flög in över en stad första gången gick den kraftigt ned till cirkus 5-10 fps, verkade som om den fick läsa lite från disk för att få ordning på alla objekt. Efter en snabb looping så kunde jag dock flyga genom staden igen med ca 15 fps, helt acceptabelt. Jag har ju bara 384 Mb internminne av PC133-typ, kanske inte skulle skada med en 256 Mb bank till. (Horizon?)

MiG-uppdraget körde jag ett par gånger. Miragen lyckades pricka mig ett par gånger innan jag fick ordning på kontrollerna, sedan fläkte jag upp en AA-11 i tratten på fransosen. Det var skönt. Jag ska köra lite mer sen, försöka mig på lite mer avancerat radarjoxande och sånt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Du kommer alltid att kunna flyga genom träd, och köra med för den delen. Det tar för mkt CPU att räkna på kollisioner samt LoS för dessa.
Det är detta som gör att fps i städer dyker mer än förväntat!

3D-modeller är skalenliga (kolla bussarna som kör runt i städerna t ex)

Och ja, det texture-trashar rejält. Alla "vi" börjar alltid alla uppdrag vi flyger med att ur extern vy rotera 360 deg in-zoomat och ett varv till ut-zoomat. Det hjälper med mer minne på gfx-kortet.
Avseende fps-straff vid rök osv: dra ned inställningarna!

/TD

Horizon

QuoteOriginally posted by Lupson

Jag har ju bara 384 Mb internminne av PC133-typ, kanske inte skulle skada med en 256 Mb bank till. (Horizon?)

Kooom och köööp! :)

Jag har 640 MB PC133 liggandes. Bara att slå en pling!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Dunkade in Catalyst 3.7 och då försvann "den gröna gojan" :)  Kan jag nu bara få igång autocenter så man får styvat upp stickan lite och spelet att hålla mappningen av rodren på "twisten" så är allt frid och fröjd. :)

Misstänker starkt att den gröna gojan var solen/bländning av solljus som inte de tidigare drivrutinerna klarade ut.

TrakDah

OK, det var ju bra.
Förstår inte varför den inte håller mappning. Det har den alltid gjort för mig. Borde vara en struntsak det med egentligen.

Kollar vidare avseende centrering. Har inte hittat nåt i beta-forumets historik...

/TD

Lomez

QuoteOriginally posted by Assassin

Jag fattar inte varför jag får så dålig FPS...
och varför flygplanen bankar åt vänster.. skumt.. verkar bara vara jag som har de problemen också. :-(

min bankar också vänster! :-/  skall kolla configen på stickan