News:

No significant change

Main Menu

Demot har läckt

Started by TrakDah, September 27, 2003, 19:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Maverix

"...lite frustrerad över min taskiga flygteknik bara."


Hehe, Maverix... jag skulle vilja ha med dig i Forgotten Battles. Då kanske till och med _jag_ skulle kunna få någon att skjuta ner! :)

Köp simmen och flyg med oss nu!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

MiG-29:an är verkligen svårflugen måste jag säga, gäller att vara försiktig i svängarna. Tycker den beter sig lite underligt, men jag antar att det är realistiskt. Eller vad tror Ni? A-10:an å andra sidan är ju jättetrevlig att flyga.

Noterade en annan sak - satte ner upplösningen till 640*480, vilket faktiskt inte gjorde någon skillnad på min burk (se signatur). Så jag satte upp den till 1280*1024 och frameraten verkade fortfarande oförändrad. Tydligen är det något i min burk som inte hänger med, och det är inte grafikkortet...skall vi gissa på mina gamla PC133-minnen....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

QuoteKöp simmen och flyg med oss nu!


Ärligt talat "orkar" jag inte sätta mig in i FB, har kört lite IL2 en helg och verkar ha mycket svårt med den. En av anledningarna till att jag saknar F16 i Lomac så mycket, vore kul att bara hoppa in i en ny 3Dvärld utan att behöva "typa" sig på en ny kärra.


FB is Looong forgotten by Maverix;)

BVR taktik och mark attack med MaverickÃ,´s eller Laser bomber är min grej.



Maverix

Assassin

en liten intressant grej.. i external view på Mig-29'an.. om man sätter på EBK'n, så är den bara i ena motorn, och med ALT+PgUp/PgDown samt SHIFT+PGUp/PgDown kan man ställa in någon sorts thrust eller power, men bara på ena motorn samtidigt.. är det verkligen så på det riktiga flygplanet? bara en EBK kammare igång åt gången?

Jaja, var asläckert iallafall att se extern när man passerat ljudvallen... tystnad.. tystnad..flygplan blir större.. tystnad... tystnad.. flygplan passerar kamera.. KABOOOOOOUMMMMM... ljud... :D

om nu inte planet hade bankat så satans mycket så hade detta nästan varit kul, fpr ju kramp av att hålla emot svängen just nu...
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

TrakDah

#60
Du måste konfa om dina kontrollers! Du har bara gas på ena motorn vad det verkar.
[glow tcolor=red, fcolor=yellow, size=5, strength=5]Kan också förklara din roll!!![/glow]

Ett annat tips jag fått av en testare:
QuoteI have known about the rudder issue and requiring an increased dead zone. However, I messed with the curve settings in the input UI and now the aircraft handle perfectly. I also added a small dead zone to the pitch and roll axis

Kolla i keyboard-filen, men jag har för mig att ALT PGUP etc är motorstart osv :)

/TD

Lupson

#61
Prövade att hacka lite i mission-filen för MiG-29, man kan pilla med en del saker, precis som någon skrev. Fixade tidpunkten, men även väderinställningar och lite annat verkade man kunna pilla på. Dock så misslyckades jag med att byta ut Miragen mot något mer lättbekämpat....

En bild: 1024*768, medium på allt, ingen AF, FSAA eller liknande. Ca 40-50 fps har jag för mig.

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Du kan inte byta ut Miragen, för demot skeppas utan andra 3D-modeller än de du får i demo-uppdragen. Du kan byta den till en A10 gissar jag.

/TD

Ickx

#63
Måste man "trimma" alla plan förresten? F/A-18 fixar ju det automatiskt (åtminstone i Jane's), hur är det i verkligheten och hur är det i Lo-mac. Såg att det finns knappar för att trimma.

Edit: Något tipps på hur man ska klara sig om man råkar stalla med Mig 29an? Jag tycker jag försökt allt utan att ens påverka förloppet. Annars brukar det ju inte vara så svårt om man har höjd men går inte alls för mig nu.