News:

No significant change

Main Menu

Demot har läckt

Started by TrakDah, September 27, 2003, 19:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

Flygplan med stora fartregister måste alla ha trim, ibland trimmas det automatiskt via autopilot eller fly by wire datorn. Vad jag vet så har alla militära och kommersiella flygplan möjlighet till manuell trim eftersom certifiering kräver att man kan trimma även om flera system är utslagna eller man har fått skador på roderytorna.

Flatspinnen häves med roder MOT rotationen och "gunga" med nosen så du minskar AOA. När nosen är låg så kan du försöka bryta stallen med  EBKÃ,´n.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mr Jim

Tycker LOMAC demot är ganska charmigt, visst är det krävande men nästan lika vackert som FB ;)

Ser fram emot release:n och den där påstådda F-18 addon:en.

Är det bara jag eller har inte LOMAC demot någon inbyggd polyminskare relaterad till avstånd? Iofs har man ju inte tänkt att göra en Falcon 4.0 av denna sim men det är rätt krävande att rendera alla plan i skyn. Well well, en flygsim att växa med framtidens datorer ;)

Hej alla, hoppas ni mår bra, mkt skola...lite liv

PS. Ni såg väl vetenskapens värld igår om flygande spioner? DS
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Bax

QuoteOriginally posted by Maverix


            Jo då jag skyller på simmen:D  ett wobblande åbäke med en taskig kvinna som skriker "maximum angle of attack" hela djavla tiden:p :p


LOL, helt klart så att man känner sig som en riktig nybörjare igen !
Maverix: glöm inte vad den danska F-16 piloten sa till dig om att möta dessa ryska monster !  System hanteringen i cockpit är helt enkelt inte lika bra.

Skall bli intressant när man kan jämföra med F-15 !

Jag säger det igen FM är riktigt bra - testa och kör med full ebk och reglera fart med AOA.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


TrakDah

#67
Angående Trim:
F15 har autotrim för 1G, som enligt de F15-piloter vi har är effektivare än F15:s egenliga trim. Du kommer trots detta se folk som klagar på Trimningen i F15! Andra plan har inte autotrim, så det får du fixa själv.

Spin:
Se mitt inlägg förr i denna tråd. Ingen "Gunga", det är nåt F4- (F16-) knep som bara funkar där.

Rollbugg:
Sätt upp liten död-zon i roll-led!! Rapportera hur det går (se till att ni kör med 2 motorer först också)


/TD

ft

QuoteOriginally posted by TrakDah
Spin:
Se mitt inlägg förr i denna tråd. Ingen "Gunga", det är nåt F4- (F16-) knep som bara funkar där.

För en deep stall (och möjligen flatspinn) är det ett mycket allmänt gott råd att försöka gunga sig ur situationen.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Clark

Om ni vill skjuta Mavericks istället för bara tråkiga raketer och Rockeyes:

http://home.centurytel.net/beta/images/A-10Ademo-Mavericks!.zip

Konstigt nog så hackar spelet till nåt alldeles oerhört när jag skjuter en raket, medan det flyter på helt och hållet när jag skjuter Mavericks.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

TrakDah

#70
LOL

Surfade lite i den mappen där den zip:en ligger: är grabben vapentokig eller vad? :D

PS: Mavericks ingår ej i demot av en anledning. De spökar i den versionen av LockOn och alla kommer troligen inte få förväntat resultat.

Edit: Angående Spin i A10:
Quote[...] the low-speed stall in the real Hog was a very boring affair, the stall warning horn would sound, the stick shaker would activate, and the nose of the airplane would drop about 30-40 degrees. That's it. No roll at all, and you still had aileron and rudder authority. The only way it would spin was hold pro-spin controls -- as soon as you let go, the airplane immediately recovered. They had two different airfoils on the wing, and I don't think it ever completely stalled along the entire length.

If you turned the Stability Augmentation System (SAS) off and flew around, yawing the aircraft would only produce a little roll at very high AoA. Rolling, on the other hand, would produce massive amounts of adverse yaw. So the yaw SAS was apparently doing all the work to keep the nose straight. If you pushed full rudder and release with the yaw SAS on, the nose just immediately returned to center the ball.

The SAS doesn't actuate ailerons in the Hogs I flew.

/TD

TrakDah

(Gör det i England mig veterligen...)

/TD