News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Japp, så var det...
Men när de sedan skulle ranka flygplanen så var det annorlunda, där var det mer om hur de hade presterar i strid och även symboliken som jag tidigare nämde...
...000... =)

deBug

QuoteOriginally posted by Dubble0zero


            Att svenska plan inte var med kan ju ha den enkla försklaringen att de inte har använts så mycket i strid...
Jag tror att de nämde att de bedömde mer än bara hur bra planen var rent tekniskt, de hade med saker som hur symbolisk spitfiren var, och det var därför den kom så högt upp...
Om jag kommer ihåg rätt så  hade de fyra kriterier.
Fear factor
Technology
Manufactoring
och något annat
Quote
Sen så var väl bf109e med också...
:)
Va den ? Delad med Spitten då eller?
Kommer inte ihår att 109:An va med, om jag hade valt så hade jag iof. hellre valt 190:an.
Men det är klart att en lista inte kan göra alla glada, men lite mer spridning hade ju inte skadat.
Åsså de här med att lägga F22:an sist bara för den inte hade varit i strid ännu så fick den låg fear factor.
Que?  At möta en F22:a måste väll vara det ulimata fear factory eftersom den inte syns på radar, du knapt kan låsa up den med IR, har supercruise utan EBK, kan ligga och snurra på 45000 fot utan att bli ansträngd etc.

Fan jag gillar Mussen och spitten 109:an 262:an å alla andra kuliga kärror men inte skulle man placerat mussen på första plats?
Va Falcon ens med på listan ?

Nä dit med F22:an på första plats :)
Å Su27:an skall in i listan för at den har en radar med 1m parabol, den ser man nog rätt långt med, och så har den så mycket soppa att den fortsätter att flyga långt efter alla andra fighters e nere å tankar.
Jag menar de flög från Moskva till Paris non-stop på internt bränsle för en flyguppvisning, de e coola grejor de :D

Dubble0zero

Ok, jag missade visst att de hade samma kriterier för alla plan, jag tyckte mest att det verkade som om de gick på kännsla eller nått... :)

Jodå, BF109 var med, den kom väl typ 4a eller nått?

Sen så var det väl inte F22an som kom sist, det var väl F117?
Den kom där på de kriterierna att det egentligen inte var ett riktigt jaktplan, men eftersom att det var så tekniskt avancerat och eftersom att det var först med stealth så fick det vara med på listan i alla fall typ...

Men det var ju ett tag sedan, så jag kan ha glömmt och blandat ihop endel...

Förövrigt så kan jag tippsa om att serien fortsätter i morgon (onsdag) kl 22:00 med tidernas främsta sportbilar...
...000... =)

Jotte

Het tips, det blir en brittisk bil, men jag säger inte vilken. ;)

F16_Filur

Ja, Su-27:an rockar :)

Ett par stycken har till och med landat här  i Sverige vid något militärt utbyte för några år sen. Men var jag läste om det minns jag inte säkert. Kan varit Flygrevyn, Ny Teknik etc.

QuoteOriginally posted by deBug
Å Su27:an skall in i listan för at den har en radar med 1m parabol, den ser man nog rätt långt med, och så har den så mycket soppa att den fortsätter att flyga långt efter alla andra fighters e nere å tankar.
Jag menar de flög från Moskva till Paris non-stop på internt bränsle för en flyguppvisning, de e coola grejor de :D

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

QuoteOriginally posted by Jotte


            Het tips, det blir en brittisk bil, men jag säger inte vilken. ;)


Jaguar E-type? Ford GT40?, ja GT40 är engelsk inte amerikansk :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Du rockar Andreas!

Kan man inte läsa mer om det här "utbytet" nånstans? Två Su-27? Dubbelsitsig så nån fick åka med?


QuoteOriginally posted by Andreas


            http://www.f17.mil.se/images/local/fu_su27.jpg
http://www.f17.mil.se/photo.php?id=14905&aid=3989