News:

No significant change

Main Menu

Ny dator

Started by griffin, April 14, 2003, 14:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Kan ju bara kommentera angående ASUS att det brukar vara en del buggar i början men efter att ett gäng BIOS revisioner har rasat förbi så har det i stort sett alltid fixat sig. De lyssnar även på sina användare när det gäller sådant.

Jag kan bara rekommendera ASUS, trogen användare sedan T2P4 moderkorten =)
(även om jag har använt Tyan och ABit och gillar de med...)
Mvh  - Stefan -

griffin

Ja, jag är jädrans sugen på ett Abit IC7-kort. verkar bra. Inte snabbast, men en bra kombination av finesser, kvalitet, överklockningsbarhet och pris.

Om Sonatalådan är för liten blir det nog en annan Anteclåda. Lite Gigahertz och megabyte i den tillsammans med nåt trevligt grafikkort. Synd att 9800 pro AIW är så dyrt =)
snappahead

griffin

Håhå... verkar som jag fått pengarna... Gnuggar händerna...

Detta har jag tittat på senast. Men jag tvivlar på att jag kommer köpa allt det där godiset, lite väl mycket buck for the bang... så att säga:

*Moderkort: Gigabyte GA-8KNXP I875P 6DDR-DIMM 5PCI Audio Raid SATA GB-LAN Socket478 ATX
*Processor: Intel Pentium 4 Northwood 3.0GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz Boxed
*Minne: Corsair TWINX1024-3200LL 1024Mb (2x512Mb) DDR PC3200 CAS2 400Mhz with Black Heatsink
*Låda: Antec SONATA Silent Piano-Black 380W ATX
*Graffikkort: Sapphire Atlantis Radeon 9800PRO 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP
*HDD: Seagate Barracuda 7200.7 ST3120026AS 120Gb 7200rpm 8Mb SATA

Till detta nån CD-RW/DVD combo eftersom jag inte tycker det är intressant med DVD-RW än. Och sedan antar jag att man vill uppgradera kylningen om man vill börja klocka... men det skulle kunna kicka lite det där systemet... dräggel. Sen är är det väl vansinne att köpa 3.0 Ghz och 9800 pro kort idag, de borde droppa snart i pris. Men men...

Vidare, i framtiden kanske man vill raida ett par 10.000 varvare men det är då det... som du nämnde Jimmy är de ganska feta. Speciellt om man kör dem parvis :D

... så ja... nu har jag pluggat på lite om minnen. Corsair är dyra, men bra och vänliga om man vill överklocka.
snappahead

griffin

Är det nån som har erfarenheter av att handla om datorbutiken.com, förresten?
snappahead

Fluff

Jepp, har funkat bra för det mesta. Även reklamationer har gått smärtfritt (om man undantar den olidliga väntan som inträffar vi postorderreklamationer. Man vill ju ha prylarna NU!)

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Har bara gott att säga om db.com. Har handlat där ca. 10 ggr. Även komplett.se är helt okej.

Ditt hopplock ser mer än fint ut! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Låter bra... om man skall shoppa loss som jag vill man ju ha det någorlunda smärtfritt...

funderar på att skippa TwinX 3200LL och köra dubbla CMX512A-XMS3500. Men jag vet inte om det innebär strul eftersom de inte skeppas matchade... men jag gissar att 3500 bådar för bättre överklockning med en 800Mhz FSB... eller... så har jag återigen missförstått... börjar bli sent.

Men det blir av, datorköpet. Har en massa massa fina pengar att göra av med. Frågan är hur man spenderar dem bäst... :D Kanske tom finns pengar kvar till en ... en... Cougar...
snappahead