News:

No significant change

Main Menu

Prisbelönt Dokumentär på SVT

Started by Horizon, September 17, 2002, 21:48:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Jag är alltid ute och cyklar. Jag är bara inte van vid att någon tar mig på allvar.

Assassin

men, cyklar ni nu också? Jag trodde vi flög F-16's.... :p
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Jotte

Skulle tro han har en "Lätt attackcykel m/40" ;)

Phlerp

Arméns gamla cyklar är inget att skämta om. Jag spenderade 23 timmar på en sådan cykel som ett delmoment i mitt baskerprov. Jag kan lova er att ingen av oss tyckte det var speciellt roligt  ;)

SledgeHammer

Jag hade bytt vilka timmar som helst i vår utbildningskontroll (del av baskern) mot cykel. Lätt.
Mvh  - Stefan -

Phlerp

Jag är inte så säker på det. Cyklingen var bara en oavsiktlig kulmen på vårat treveckors baskerprov ute i det djupaste av norlands obyggd. Det var tydligen meningen att bli mer, men när folk började kolapsa och folk lyftes av för hjärtklappning och liknande beslutade bataljonsledningen att det nog var dags att snabbt avsluta övningen och få hem så många som möjligt.

SledgeHammer

Som sagt, jag hade bytt vilka timmar som helst mot cyklingen...

Utom möjligen den sväng när vi simmade ca 2km med utrustningen på en improviserad flotte för att ta oss ut till en ö. Det var ganska skoj och uppfriskande med relativt OK vågor. =)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Vad jag kommer ihåg så var det töväder den dagen. Men något enstaka isflak flöt fortfarande omkring efter vintern. Ingen aning om vattentemp, iskallt, brrrrrrrrr.
Mvh  - Stefan -