Prisbelönt Dokumentär på SVT

Started by Horizon, September 17, 2002, 21:48:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Andreas

#32
Den användes av specialförbanden i Vietnamkriget försedd med ljuddämpare.
I mitten på 60-talet så avbröt Sverige exporten av vapnet till USA pga kriget. Då tog Smith and Wesson fram en liknande vapen som fick namnet Model 76.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Jupps, populär hos SOG's. Och ändå florerar rykten om att på 200m så räcker det med en vindrock... Hjälp!

M-16 hade vi rätt kul med när vi körde utländska vapen, burst är underbart. Inga problem med eldavbrott vi heller men det kan ju bero på att de problemen blev rättade från första omgången vapen som var de som hade problem. Tar ju hellre en M-16 än en AKM eller AK-74(S). Men mynningsbromsen på AK-74an är trevlig.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Nu har ni verkligen kapat min tråd era pirater! :)

Er "tråd i tråden" borde passa fint i den nya avdelningen jag efterlyser i "Nyheter-delen" av forumet... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Det var du som började ;-)

Sorry.... :-/

Men att M-16 skulle strula var väl ett *begynnelseproblem* som arbetades bort? Nåväl, den strulade inte för oss heller men AK-47:an var fan så mycket skönare att skjuta! M-16 kändes plastig!

Ehhh, kapa tråden sa du?...

*skäms*

Jens
snappahead

Phlerp

Britternas SA-80 lär ju fortfarande ha enorma problem.  Trots stora modifikationer, brukar man se reportage på de engelska nyhetskanalerna om att det inte är rätt att skicka "våra grabbar" till barbarerna i Irak med kängor som smälter i ökenhettan och vapen som klickar.

SledgeHammer

Att britterna sen verkar ha nån sorts komples gör ju inte saken bättre. Läs "BRAVO 2-0"...
Ja, jag menar just varför de inte frågade jänkarna om lite intel när de själva INTE hade NÅGOT.
Mvh  - Stefan -