News:

No significant change

Main Menu

Prisbelönt Dokumentär på SVT

Started by Horizon, September 17, 2002, 21:48:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Ja ja, jag skall inte tävla om vem som är värst, erat utbildningsprov var säker hårdare än vårat. Måste bara säga att min plutonchef vid den övningen som både hade kustjägarutildning och varit instruktör på FJS, en riktigt hård jävel m.a.o. ;), hävdade att armécykeln var det värsta tortyrredskap som någonsin konstruerats.... Och ja, vi badade i isvak, vadade över nollgradiga norrlandsälvar, bar på "minnesstenar" några mil och gjorde annat roligt på den övningen också. Men nu var det ju "attackcykel m/40" som vi pratade om.

Horizon

Ja sluta vara värst, Sledge och ctrl. I min tråd pratar vi dokumentärer på TV... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

:D

Jag har en whiplashskada efter min... nähä. Inte vara värst nej... :-/
Var det någon som råkade ut för herrarna från "tolkskolan"? Det var lärorikt.

Angående dokumentären:

Nackskott. Det var vad tyskarna skulle ha gett de tre överlevande terroristerna OCH de ansvariga för fiaskot. "Kapning" för att frige terrorister.... pffft.
Mvh  - Stefan -

ft

Hohoooo, tur att man slipper! Går det åt helvete skall jag ta med mig all hemlig kunskap och sätta mig längst nere i berget här på Saab! Jag lovar! Ingen förhörsträning behövs för mig! :D

/ft, som inte tycker om att sitta i gropar fulla med kallt vatten

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

@SledgeHammer: Utbildningskontroll...det begreppet känner man ju igen. Är du liksom jag en del av kronans amfibiesystem? Eller snarare f.d. del inom en snar framtid..

(Sorry Horizon, din tråd verkar vara kapad av ett gäng lumparromantiker..)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

nackskott skulle de ha...
..lumparromatikerna alltså :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Nackskott? Aj, där trampade du på en mina Obizzz. Jag är själv en gammal lumparromantiker. ;)

Jag ville bara inte ha en massa "Vem har blivit skjuten med den största hagelbrakaren här!?" i min tråd... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Vem har blivit skjuten med den största hagelbrakaren, förresten? Helt apropå ingenting...

;)

/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus