News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2001SE

Started by Horizon, September 14, 2002, 01:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Njae, jag tänkte snarare att min flickvän kunde ärva lådan när vi är klara med den... :p

Hur hade du tänkt gå tillväga själv annars. Funderar du på att köpa lösa delar och bygga hela rasket själv, eller finns det eventuellt halvfärdiga satser att köpa?

Jag tänkte att jag kunde ta en av de trilskande frysarna (som ju fungerade fint till slut) från OBS och montera ihop här hemma... Du tror inte att det fungerar lika bra att bara stoppa ner hela lådan i frysen och tuta och köra?? ;)

Nä allvarligt talat. Hur hade du tänkt dig det hela?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Okej, för att inte riskera att jag lurar dig körde jag benchmarken. Jag klockade kortet till 218/348. Därefter startade jag ett tweakprogram som heter nvmax där jag ställde mip-mappingen på fastest, AGP 4x och några till saker. Sen körde jag standardbenchmark med resultatet 3239 3DMarks. Alltså funkar min burk bra. Vilka drivrutiner man använder spelar förstås roll också. Jag kör 29.42. Med de nysläppta 40.xx hade jag ung. 150 Marks färre. Jag ligger ung. på 4-in-1 4.38 eller vilken den första siffran nu är.. Jag har också tweakat i min BIOS så mycket det går, ställt snabbast möjliga memory latency, shadow ram, 133 Mhz minne, etc. Slutligen såg jag förstås till att stänga alla andra program innan jag körde benchmarken. Något som jag VET påverkar resultatet är om man är uppkopplad via Modem, det fastslog jag på min modemkorvstid. Jag vet inte ifall en LAN-anslutning (comhem) som jag kör spelar någon roll men jag såg iaf till att logga ut från comhem innan jag körde testet. Nu kan jag inte komma på så många fler saker att pröva...vsync off, FSAA off...... Hoppas något ovan kan hjälpa dig krama ur mer kräm ur systemet.

mvh Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

I'm on it! Det var inte lite tweakande du hade haft för dig... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Jag återkommer om hur jag tänkt mig. Orkar inte just nu... =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

@Horizon: Sorry, glömde OS. Jag kör Win XP Professional. (SP "0").
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Hmm... då kör vi iaf samma OS...

Har hittat en guide på nätet för att tweaka BIOS och minnen max. Skall se om det hjälper lite. Det här måste jag ju gå till botten med... :)

En kompis nämnde att det kan spela roll vilken build av 3DMark man kör. Skall se efter vilken version jag har, så kan du kanske kolla din?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X