News:

No significant change

Main Menu

Poäng i 3DMark2001SE

Started by Horizon, September 14, 2002, 01:49:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Whoa! Horizonten har överträffat sig själv och lyckats krama ur de sista dropparna ur sitt grafikkort...

Låg länge och lurade strax under 3000 poäng, men med lite överklockning av GPU och minne på grafikkortet kom jag upp i hela 3085 poäng!

Men... "skam den som ger sig", sa räven... eller nån annan... så jag tittade in i BIOS och prövade att öka min FSB till 115*38 (FSB samt PCI).

Tadaa! Ökade genast till smått otroliga 3432 poäng!! :D

Kanske kan klämma ur några extra MHz ur processorn, men då är risken att skiten börjar gå instabilt. Vi får se... :)

Nå, vad får ni andra i 3DMark2001SE? (Jag vet att jag kommer att bli omkörd så det skriker om det, men jag anser att mina poäng är rätt bra med mitt system (som ses nedan)).

Horizontens system just nu:

ABIT KT7A-RAID
AMD TB1000 @ 1150 MHz (200-buss)
512 MB Original SDRAM PC133 (kommer inte ihåg cas)
ASUS V7700 Pure Geforce 2 GTS 32MB DDR

P.s. Sitter och funderar på att köpa en liten fin Vapochill-låda till systemet. Då skall ni få se på überklockung!! :p  D.s.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Nejdå, du funderar på en sån här isf. =)

Jag har 3919 med hårdvaran i denna tråd.
Mvh  - Stefan -

Horizon

...och skillnaden med den mot en Vapochill är...?

Lupson

Horizon: Min burk dissar din burk, åtminstone relativt sett.... :)

Skämt åsido får jag faktiskt ungefär 3200 3DMarks med mitt gamla GF2GTS @220/350 32 Mb och blygsamma Amd T-bird 750 Mhz. Drivrutinerna gör mycket. När jag köpte burken för 2 år sen så gjorde exakt samma hårdvara inte mer än 2400 har jag för mig. Med tanke på hur mycket snabbare processor du har än moi borde du nog kunna klämma ur lite till skulle jag tro. Med risk för att verka nedlåtande så tipsar jag om att ta hem de senaste VIA 4-in-1 drivrutinerna ifall du inte gjort det, dom kan göra rejäl skillnad.

mvh Lupson

Athlon 750 Mhz
Abit KT7-RAID
Leadtek GF2 GTS 32 Mb
384 mb PC133
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Horizon

Lupson:>> Vad i h... :-(  (Fasen också, här vart man spöad på direkten... och av en 750 dessutom... :p

Jaja, jag får väl prova de senaste 4in1'orna då. Jag kör just nu med  version 4.38 så det kanske hjälper lite...

Jag återkommer. Revenge! ;)

Horizon

Sledge:>> Haha, Prometia bootar vid 33 minusgrader... Det var det jäkligaste... :D

Synd att lådan är så förbaskat ful bara... Men det är väl kanske inte det man tänker på när man är ute efter ett riktigt hardcore-system...

Okej, jag är överbevisad. Chip-cons Prometia verkar ju vara det vettigaste alternativet. Jag hade faktiskt inte hört talas om den lådan förr. Hade bara läst om Vapochill.

Skall ta mig en funderare i plånboken tror jag... =)

Å nu till den stora frågan: Hur fasen fungerar grejerna egentligen? Under mina år som väktare har jag bråkat en del med trilskande frysar på OBS Stormarknad i Uddevalla. Under sommaren är de inställda att frosta av under sena kvällar efter stängning, och det blir alltid jag som får åka dit och mixtra med dem när de automatiska temperaturlarnen går... =/

Inte för att det brukar vara några fel på dem eftersom tempen går ner igen när de frostat av, men då brukar jag stå där i mörkret och förbanna dem och fundera på hur de egentligen fungerar... Hur gör man egentligen kyla? tänker jag då... När jag ändå står där kan jag ju ta reda på hur de fungerar, men jag har inte lyckats än tyvärr (trots ihärdigt skruvande (säg inget till folket på OBS) i flera timmar)...

Kan någon förklara? Jag har undrat detta så länge nu... =)

Frågan var alltså: "Hur fungerar en frys?" samt "Hur gör man kyla?".

Ber om ursäkt i förhand för ett lite flummigt inlägg. Klockan är sent och jag har räknat alldeles för mycket matematik denna veckan. Adjö.

Horizon

Nu kör jag med VIA 4in1 v.4.43 och den fantastiska ökningen i 3DMark blev hela 25 poäng... :-OO

Vad kan det här betyda? Hur kan Lupson med sin så pass mycket långsammare processor få _fler_ poäng än jag får!? Med samma grafikkort dessutom. Tror till och med att jag har klockat mitt grafikkort mer än honom också...

*suck* :-/