News:

No significant change

Main Menu

Finns intresse?

Started by KeyCat, September 03, 2002, 15:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

I början av sommaren var vi några NOSIG:ar som lirade men sen slog sommaren till med full kraft! Min förhoppning är att nu när hösten snart är här kunna dra igång ett regelbundet "NOSIG OFP lir" i veckan (typ det som håller på att arrangeras med F4).

Läs Lokes debrief i följande tråd så förstår ni vad jag menar ;)

Lokes OFPR debrief

Föredrar ni visuellt så kan ni spana in lite screenshots på min web...

http://keycat.no-ip.com/

Min fråga är:

Hur många här har OFP Resistance och är intresserade av att samordna detta?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

loke

Jag är givetvis med. Vi borde försöka koordinera detta med de amerikaner och en norrman som jag brukar spela med.

Som tidigare nämns i annat forum. Starta din IRC-klient, koppla upp mot irc.newnet.net och hoppa in på #momoland. Där brukar jag och andra OFPR-spelare vara.

loke

Det finns inga patchar till OFPR ännu, men däremot en massa addons som man behöver. Olika uppdrag behöver olika addons, men det brukar man lösa innan man spelar.

KeyCat

Ctrl: Glädjer mig att du blev övertygad av Lokes debrief och jag vågar lova dig att du inte blir besviken om du skaffar OFP + OFP:R (är själv av den kräsna typen).

Som Loke säger så finns det en massor med addons och nya landskap att hämta hem men för att inte göra saker och ting för "komplicerade" i början föreslår jag att vi startar enkelt med några co-op mission som funkar med en plain OFP:R installation (version i skrivande stund är 1.75). Det finns massor med vapen/fordon/tanks/plan/helikoptrar/objekt i orginalversionen.

När vi lirade i sommras var vi ca 7 stycken men jag hoppas kunna bli fler för precis som Loke beskriver är det när man är så pass många att man kan delas upp i separata grupper med olika roller som OFP visar sin överlägsenhet över liknande spel/simulatorer och det riktigt roliga börjar ;)  

/Christer (a.k.a KeyCat)

loke

Nu skall det väl sägas att det knappast är komplicerat att installera en addon. Kopiera in filen i OperationFlashpoint/ADDONS så är det klart. :-)

KeyCat

Nej, de är inte komplicerade att installera. Problemet kommer när de som vill joina inte har de addons som krävs för ett speciellt uppdrag och alla andra får vänta på att den/de skall hämta hem installera (alla sitter inte på bredband).

Det är inga problem om man lirar med "OFP regulars" för de vet var man hittar de olika prylarna men de som bara lirar lite då och då eller precis börjar har oftast ingen aning.
Vis av erfarenhet så är det bäst att börja så enkelt som möjligt för det viktigaste är att få igång regelbundna lir med så många spelare som möjligt (typ 1 gång i veckan) sen kan man ta det från där. Hoppas du förstår min synvinkel...

/Christer (a.k.a KeyCat)

Horizon

Jag skulle gärna ha provat lite igen, men skolan tar all min tid just nu... :-X

Jag får återkomma när tid och en kopia av OFPR finnes.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

loke

QuoteOriginally posted by KeyCat

Nej, de är inte komplicerade att installera. Problemet kommer när de som vill joina inte har de addons som krävs för ett speciellt uppdrag och alla andra får vänta på att den/de skall hämta hem installera (alla sitter inte på bredband).

Det är inga problem om man lirar med "OFP regulars" för de vet var man hittar de olika prylarna men de som bara lirar lite då och då eller precis börjar har oftast ingen aning.
Vis av erfarenhet så är det bäst att börja så enkelt som möjligt för det viktigaste är att få igång regelbundna lir med så många spelare som möjligt (typ 1 gång i veckan) sen kan man ta det från där. Hoppas du förstår min synvinkel...

/Christer (a.k.a KeyCat)

Jo, det är klart att jag förstår. Dock så menar jag att det inte är så allvarligt om man skulle sakna en addon. Allt man behöver göra är att kopiera filen av någon som har den. :-)