News:

No significant change

Main Menu

Finns intresse?

Started by KeyCat, September 03, 2002, 15:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Swebeast

Sorry, bojkottar ICQ, har Windows Messenger istället. Eller mail (swebeast@hotmail.com)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

GraveDigGer

jo, jag ör med!

Har startat en Dedicated server och arbetar på en svensk (nordisk) coop clan.
Den behöver medlemmar ifall någon är intresserad.
Om du kan bidra med något som , göra uppdrag, webside hantering, dedicted server eller mer, så ska jag ge den en höre ranking från start!

Kolla sidan    http://ofpsef.members.easyspace.com/   den är temporär :-)

GraveDigGer

KeyCat

Lokes förslag om att utbyta e-mail adresser kanske skulle vara bra ifall forumet går ner vid något tillfälle. Annars tycker jag att NOSIG forumet är en utmärkt plats för att hålla kontakten och allt roligt "eftersnack"...

Tanken är att försöka få till regelbundet (ungefär som med F4) OFP co-op lir där teamwork är huvudingrediens! Nästa steg kanske skulle vara att försöka komma överens om en lämplig veckodag? Eftersom vissa här även är med och flyger F4 så är söndagar kanske inte så bra. För min egen del skulle jag gärna tänka mig en kväll mitt i veckan för OFP. Vad säger ni andra?

Skoj att se dig här Gravedigger :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

En annan fråga... Hur många här har möjlighet att sätta upp en dedikerad OFP server?

DeBug har en OFP server som funkar utmärkt med upp till ca 8-10 lirare. Blir vi fler är det dock risk att hans begränsade 512KB bandbredd (Telia ADSL) påverkar.

Finns det någon annan med fetare lina och som har möjlihet att sätt upp en dedikerad server? Gravedigger: vad sitter du på för lina?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Clark

Jag har tyvärr också ADSL, så ingen server för min del.
Angående dag är jag också med på en vardag, onsdagar eller måndagar. Kan ju alltid anpassa mig om det skulle behövas, det är inte säkert man kan varje vecka.
Dock har jag inte fått Resistance än så det dröjer väl nån vecka innan jag är igång.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

KeyCat

ctrl: det är OFP+OFP:R (eller Gold+OFP:R om det är billigast) som gäller.

Nog finns det patchar alltid :p loke menade att det (ännu) inte finns någon patch till OFP:R. Ryktet går dock att en patch till OFP:R är på gång...

Ett tips om du vill spela den gamla kampanjen är att först installera och patcha upp OFP till version 1.46 och sedan installera OFP:R ovanpå det. På så sätt kan du starta både den gamla (i skrivande stund 1.46) och nya (i skrivande stund 1.75) oberoende om du vill.

Patcha i denna ordning...

1.00 -> 1.20 -> 1.30 -> 1.46 -> OFP Resistance (1.75)

Detta kan vara bra eftersom vissa gamla mission man hittar inte riktigt är anpassade till den senaste versionen och funkar bäst med 1.46.

Patcharna hittar du här...

http://ofp.gamezone.cz/index.php?sekce=patches

/Christer (a.k.a KeyCat)

GraveDigGer

JO!

Jag har en Dedicated server med namnet     "-=SEF=- Coop server"
Den är öppen för alla för tillfället!

Prova då mitt nya STORA coop uppdrag med namnet  "Task Force ONE"
Det är en coop för 2-16 spelare (har respawn med 60 sekunders fördröjning annars så är den omöjlig att klara)
Den har 9 objektivs att klara (Fortfarande i version 1.0 stadiet på uppdraget, jag jobbar på att fixa de små felen som jag hittar)
Den kräver att man kör TEAMWORK eller så går det åt helvete! :)

Jag kan spela dom flesta vardagar på kvällstid!

Kom in och prova! (Servern finns i Örebro)

GraveDigGer
aim_gravedigger@hotmail.com
:)

KeyCat

Coolt GD! Vad har du för lina och burk till servern + vad är IP# så man kan lägga in den i "hosts.txt" filen?

ctrl: Svaret på din fråga om OFP har inbyggd voice blir båda "ja och nej" ;)

OFP har stöd för in-game voice om man kör gamla DirectPlay implementationen men eftersom den nya nätkoden (Sockets) överlag är betydligt bättre (men saknar voice) blir valet ganska enkelt och dessutom är TeamSpeak bättre.

Hoppas det är OK att vi nyttjar GBG'arnas TS 2 server även för kommande OFP äventyr men kanske bäst vi frågar...

/Christer (a.k.a KeyCat)