Dax att uppgradera Teamspeak till 2.0.

Started by Maverix, August 27, 2002, 20:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maverix

Den senaste TS 2.0 är ute nu, dax att uppgradera.

http://www.teamspeak.org/download.php?op=viewdownload&cid=3

Maverix
;)

KeyCat

Vad är fixat/nytt i denna??? Lever efter parollen "if it ain't broken don't..." och TS 1.506 funkar klockrent.

/Christer (a.k.a Keycat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Lite nya "fiffiga" finesser som tex, "broadcast" på alla kanaler osv, detta har vi verkligen användning för om man "snabbt" vill förmedla något till samtliga flighter. Håller med om att den nuvarande TS fungerar utmärkt, men TS2.0 har lite flera "nyttiga" finesser helt enkelt.

Maverix
;)

KeyCat

Broadcast låter som en vettig och användbar funktion. Skall hämta hem och testa den nya versionen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Ja så har jag uppfattat det, vi får väl se om det är så.

Maverix

SledgeHammer

Fluff/Phlerp kan ni sätta defaultkanalen till CELP 5.1 Kbit (vill förlora så liiiite bandbredd som möjligt till oviktiga saker)

Sen vore det skoj om man kunde regga sig på servern också (hint, hint) 8-)
Mvh  - Stefan -

Fluff

Skall se vad vi kan göra. Statusen på vår TS2-server är för närvarande väldigt mycket på utforskningsstadiet men förhoppningsvis så är den längsamt men säkert på väg mot konfiguratorisk nirvana :)

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

griffin

Låter bra, men en dum fråga:

Vad är det för fel på GameVoice - har inte den allt det där? Anledningen till att jag frågar är att jag har den och använt den med framgång i klanspelande i Tribes 2, men jag känner mig i ärlighetens namn lite förvirrad i denna lilla men snåriga djungel av voiceprogram...

Jag har f.ö. laddat ner TS2.0. :)

Griffin
snappahead