Dax att uppgradera Teamspeak till 2.0.

Started by Maverix, August 27, 2002, 20:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maverix

Först en fråga Griffin, har du "betal" versionen av Game Voice?
Vad jag vet är Ã,´gratis versionen mycket begränsad om man jämför med TS & BC.

Maverix;)

griffin

QuoteOriginally posted by Maverix

Först en fråga Griffin, har du "betal" versionen av Game Voice?
Vad jag vet är Ã,´gratis versionen mycket begränsad om man jämför med TS & BC.

Maverix;)

Ok, så är det ja. Men ja, jag har betalversionen.
snappahead

Horizon

Hehe... Kom inte här och våga föreslå att vi skall byta voicecom-prg igen, Griffin! Jag har bytt tillräckligt redan... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Harr, nej nej, jag är mest nyfiken på varför "vi" har TS och hur det ställer sig mot det enda jag kört, VC.

Så jag vill på intet sätt övertala nån, kanske snarare bli övertalad. :) Som sagt, mest nyfiken på de olika programmens styrkor och svagheter eftersom det varierar så vilket som används.

Griffin
snappahead

KeyCat

Tidigare har Roger Wilco och BattleCom använts flitigt men ofta var det någon som hade något strul med att få igång dem eller så droppade de anslutningen till servern efter X antal minuter (har speciellt erfarit detta i RW).

När TeamSpeak dök upp som ett alternativ bland gratisprogramen testade vi den ganska mycket och min erfarenhet är att TS funkade i 10 fall av 10 på maskiner som tidigare hade problem med RW och/eller BC. Därefter blev det ett ganska självklart val för min del (detta gäller version 1.5xx vet inte hur nya 2.0 är ännu).

Dessutom så är BC numera dött (MS köpte dem och satsar på betal GV istället) och RW är numera någon skum adware/shareware (detta sedan GameSpy köpte rättigheterna).

Om TS 2.0 är lika stabil/driftsäker som tidigare 1.5xx så är uppgradering självklar men det är bäst att testa/utvärdera den först enligt min mening. Att sedan TeamSpeak har finesser som inte RW/BC har gör ju inte saken sämre och priset är ju helt rätt både för klient och server :)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

okey dokey, då är jag med lite mer...

men i grund och botten, det enda felet med GV är att man måste pröjsa, och det till Micro$oft, antar jag...

för mig är det inte heligt vicken jag använder, så jag skall testa TS. Å i andra sidan, om alla använder TS och jag är den enda med GV så är ju valet enkelt :D
snappahead

bALoO

Så, då har jag tryckt upp en TS2-server till oss. Som vanligt är IP 130.241.141.242 och lösen hejsna. Vad gäller funktionalitet och dylikt i TS2 så finns det mer att välja på än i TS1 men då det fortfarande är RC1 så finns det ännu ingen dokumentation att tala om. Vill man veta hur man gör ngt så får man alltså testa sig fram. Vad vi fann vara intressant var möjligheten att tala med flera kanaler samtidigt. Detta innebär att man kan ligga 2 och 2 på kanalerna och skulle det hetta till så man vill ha lite hjälp så använder man helt enkelt sin andra knapp och pratar med hela paketet istället. Nu vet jag att Fluff sitter och jobbar med brandväggen just nu så går det inte att komma åt servern så kan det bero på det.

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

Plockade även ner den gamla TS1-servern. Skulle det dock vara så att någon vill ha upp den igen så är det bara att säga till.

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970