Dax att uppgradera Teamspeak till 2.0.

Started by Maverix, August 27, 2002, 20:12:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Eftersom det tydligen fanns problem med TS 2 (RC1) hade det varit kanon om dem gamla TS 1 servern kunde återställas med kanaler och allt och att vi tillsvidare kör med den tills alla buggar/problem i TS 2 är fixade.

"If it aint broken don't fix it" ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Genom att "knyta" upp alla våra callsigns till whisper  i TS1 så skulle vi faktiskt kunna använda detta för att "broadcasta.
Kanaler skulle vara bra att lägga upp på nytt.

Kanal1
Kanal2
Kanal3
Kanal4

Maverix

KeyCat

Det är en variant men är det inte lättare att "binda" kanalerna till wispher? Man vet ju inte alltid vem som kommer att vara med att flyga.

/Christer (a.k.a KeyCat)

bALoO

Jag har kollat runt lite i forumen och gjort lite egna tester här på jobbet och TS2 kanske kan fås att funka ändå ..

orkar inte skriva allt igen så jag hänvisar till föjande tråd:

:)

http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=669&page=2

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

Jag kluddar på lite nu när jag ändå har tid ... här är en liten länk till intällning av TS2-klienten.

http://www.bkbhq.com/TeamSpeak/tstutorial.htm

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Maverix

Tyvärr funkar det inte att "binda" kanalerna till whisper i TS1 Keycat.

Jag har fått TS2 att låta bra nu och "broadcast" fungerar utmärkt, vi får väl se hur det blir om vi är fler.

Maverix

KeyCat

Funkar fint här hos mig? Vi har kört så flera gånger i OFP. Vilken version av klienten kör du?

Pratade med Baaloo på TS2 servern och eftersom bägge nu är uppe med kanaler (tack Baaloo) kan vi ju göra som så att vi gör ett nytt test med TS2 på söndag och om det visar sig funka sämre/dåligt kan vi enkelt falla tillbaks till den gamla TS1 servern.

/Christer (a.k.a KeyCat)

Maverix

Har just avslutat ett OCA strike med zebra, vi körde med TS2 och det hela fungerade utmärkt, ljudet kom snabbt & mycket tydligt, broadcast fungerade även det fin fint.

Maverix

:) :)