Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Hahaha, han satte sig ner med ett gäng gamla journalfilmer, västernfilmer, krigsfilmer och ölreklam och gjorde sitt bästa. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Visst är det ofta så att man får "winning" eller "losing"-streaks i WoT. Jag brukar dock nästan aldrig bli riktigt sur eller arg även när jag får en 155mm granat i huvudet från en GW Tiger. På något vis så vet man ofta varför man får spö i WoT - man stod stilla för länge, man valde en för våghalsig taktik eller körde soloräd.

Tyvärr är det väl så att på ganska många banor tjänar man på att "campa", låta andra ta skitgörat att hitta fiendevagnarna osv.

Fast på vissa banor funkar faktiskt en "tank-rush" ganska bra. Har sett det ett par gånger på Malinovka (campinvoka) där norra sidan väntar ett par minuter, sedan ruschar 10-11 vagnar rätt över bortre sidan med artilleriunderstöd och snyggt rullar upp försvarslinjen längs med husen.

Kan tänka mig att WoT kan vara rätt kul i klanspel med ordentlig kompanichef, TS3 etc. och lagom seriös taktik. Eller campas det till döds i klanstrider?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag vet inte hur det är i klanstrider, men håller med om att det vore jäkligt skoj att testa. Vet att vi är ca. 10 personer här i anslutning till NoSiG som spelar/har spelat WoT så kanske kunde vi få ihop något? Annars verkar man ju kunna joina lite mer "lösa" klaner och strida för en kväll.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Nu har jag bara ca 8000xp kvar till 88 L/71 på min Panther. Även med den korta 88:an är vagnen klart trevligare.

Apropå uppdateringarna på det tyska tech-trädet har jag googlat lite idag och det finns inga tecken på att något skall ha ändrats utifrån vad som ursprungligen kommunicerades. Panther II:an kommer ta över Pantherns besättning och ha motsvarande uppgraderingar. Dessutom får man en ny Panther i garaget med 100% crew, men utan uppgraderingar.

Däremot så är det ganska troligt att man tappar 10.5cm-kanonen som finns till Panther II eftersom den hade varit för kraftfull på tier 8.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Äntligen! Så skrek Gert när han fick sin 88mm L/71.

Har bara kört 3-4 battles med den, men visst får man nu genomslag där man inte fick det förut. Vilket gör oerhört stor skillnad då man mest tampas med tier7+ heavies. Visserligen tappar man väl en aning dps eftersom det är något lägre eldhastighet på L71:an, men det köper jag utan knot. Dessutom tror jag eldhastigheten blir lika när man väl fått crew till 100%. Dessutom lär jag väl installera en sån där mackapär som ger 10% högre RoF.

Nu har jag "bara" två motorer kvar att uppgradera innan Panthern är klar.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Gött Luppe, ingen känsla är så skön som när man får uppgradera till en fetare kanon. Själv älskar jag min 105mm på Jagdpanthern. Den käkar det mesta även om jag studsar ibland när jag siktar dåligt. Med guldammo är den kung. Slog ut sju vagnar igår på Lakeville (heter den så?). En Löwe, två IS-3'or, en KV-3, en T-34, en Hetzer (ett skott rakt i fronten :D) och en Jagdpanzer IV. Förbrukade åtta av tio guldskott och det var så jäkla skönt att se IS-3'orna få panik och börja köra runt som yra hönor när jag slog genom rakt framifrån och gjorde mellan 30-40 procent skada per träff. :)

Snart (ikväll kanske) köper jag Ferdinanden och uppgraderar rubbet direkt. Sitter på strax över 160k free xp (och då är redan vagnen upplåst) så det kanske räcker till att låsa upp Panthern också om någon dag. :)

För övrigt verkar det hjälpa att göra som kungahuset och rasa lite för de två senaste dagarna har det gått riktigt bra i nästan alla slag jag kört. Idag körde jag rakt genom alla mina nio vagnar och vann direkt i första slaget med varje vagn. Visst, min A-20 levde i 20 sekunder eller nåt sånt men vi vann slaget och jag fick några xp eftersom jag upptäckte halva motståndarlaget.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Jag har uppat min StuG fullt nu och gillar den helskarpt! snabb och effektiv  :)
Blir mest troligt att ta ut min shermanE8 ikväll då de bara saknas en 3000xp knappt. Får vi sen om den duger till nått!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

World of Tanks 6.5 - 6.6 preliminary patch notes

- Added new map Siegfried Line;
- Added new tanks: Pz.VI Tiger (P), VK 4502 (P) Ausf A, E-50, Е-75, Е-100, T-15, T-25
- Panther II substituted by E-50 as tier 9 German medium tank, Panther substituted by Panther II as tier 8 German medium tank.
- Added consumable "Engine power boost"
- Free platoons for 2 players.
- Added extra battle tier (tier 1 tanks only) for newcomers - players, who played up to 10 battles
- Added platoon invite filter - "accept from friends only"
- Fixed few errors with display of water waves
- Increased credit income for US tank destroyers M10 and M36
- Increased match-making value for US tank destroyer T95
- Fixed bug when vehicle gets stuck due to critical inclination angle
- Fixed bug when destroyed tanks are displayed as non-destroyed tanks (rare)
- Reworked models of 76mm guns for M26 Pershing
- Fixed errors with disproportional tank icons
- Added machine-gun slot to the model of top turret of IS-4
- Fixed incorrect effect of posts falling on Redshire map
- Fixed error when unused consumables with passive bonus are displayed as used
- Fixed error with incorrect display of crater created when object is destroyed
- Fixed bug on Karelia map: waterline was too far from the shore

Projected release timeline: August 2011.


Kör jag som fasen de närmaste dagarna kanske jag hinner låsa upp Panthern innan patchen kommer. Frågan är bara om jag hinner spela ihop tillräckligt med pengar för att köpa den...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names