Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Alltså... Panthern i originalutförande suger så jävla hårt att jag inte förstår hur jag skall orka grinda den till en acceptabel nivå. Skitkul att ha 7.5 L/70 när man bara möter Ferdinands, IS-4:or och T-32:or stup i kvarten. Dessutom sämre acceleration än VK3001(P) och sämre skyddsnivå än VK3002(DB).

Dock så ska jag väl få en gratis Panther II när tyska tech-trädet uppgraderas. Kanske ska låta WoT vila fram tills dess.

Körde dock en runda med min Grille och fick inte mindre än 6 kills :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Baztid

Är så kluven vilken väg jag ska ta så hälften vore nog..
Köra upp sherman eländet och sen vidare til shermane8 osv, eller börja nöta i tyska heavy trädet.. eller tankdestroyer..
Verkar ju vara lika köra heavy eller destroyer. Iaf med min spelstil  ???
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Luppe, det blir ingen Panther II. De tar bort den och ersätter den med någon annan prototypvagn istället. Hette något med "E" om jag inte minns fel.

Själv grindar jag på i DB'n och Jagdpanthern. En liten bit kvar till Panther (skulle kunna låsa upp den idag), men när man läser vad du skriver blir man lite fundersam. Vi får se vad som händer med techträdet först tror jag. Det blir till att fiffla vidare med mina TD's och Hummeln så länge.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Quote from: Horizon on July 18, 2011, 15:17:58
Luppe, det blir ingen Panther II. De tar bort den och ersätter den med någon annan prototypvagn istället. Hette något med "E" om jag inte minns fel.

Själv grindar jag på i DB'n och Jagdpanthern. En liten bit kvar till Panther (skulle kunna låsa upp den idag), men när man läser vad du skriver blir man lite fundersam. Vi får se vad som händer med techträdet först tror jag. Det blir till att fiffla vidare med mina TD's och Hummeln så länge.

Men för h-e... dom skrev ju uttryckligen att alla Pantherägare skulle få en Panther II när tyska tech-trädet gjordes om. Det var ju därför jag grindade DB:n som en tok före min semester...

Panthern känns ungefär likadan som VK3001(P) gjorde när man fick den utan uppgraderingar. Bara att fienderna är två tiers högre i snitt...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

NeoBlood

Som jag fattat det så får dom som har en Panther en Panther II samt dom som har en Panther II får en E-Series bla bla bla. Panther blir tier 7, Panther II tier 8 samt E-series nya tier 9:e.

Panther II:an blir utan sin 10.5:a. Vet inte vilken i tyska medium-trädet som försvinner för att möjliggöra detta men så har jag fattat det i alla fall.

Ps. Fixade precis sista bössan på T-54:an o jösses säger jag bara...  :D
Bara motor o tracks kvar.
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Salsam

#93
I min värld ersätt Panther IIan av E-50 serien, som ändå var ett försök att skapa en "standard" vagn i medium (<50 ton) tillsammans med E-100 serien (>50 ton) och att skillnaden var att man använde Panther II schmalturn till E-50 chassit. Även snack om att E-50 vagen skall få "turbo boost" som gör att du kan komma upp i 60km/h kortare sträckor. Får se hur det fungerar i praktiken i spelet. E-50 chassit är princip samma chassi som King Tiger använder, alltså något längre och bredare än Panther IIan.
Alla som har utvecklat eller skaffat Panther IIan kommer få ersatt denna med E-50 vagnen. Tydligen fanns det inga planer på att ha en 10.5a i E-50 serien men speltillverkarna valde den "lätta" och i mitt tycke rätt väg för att göra den i klass med M-46an och T-54an.

@Neoblood: Visst är kanonen underbar! Tillsammans med "Gunlaying drive" och "Gyro" ligger jag på nästan 70% träffsäkerhet - och då skjuter jag nästan alltid under gång!
Bra val att gå på torn och kanon först, utan dem är T-54 inte mycket mer än en standard T-44  :P

Lupson

Neo och Salsam: Ja, exakt så hade jag också fattat det hela. Panther i garaget = få Panther II. Panther II i garaget = få E50. Eftersom Panther II blir tier 7 så förlorar den sin überfina 10.5:a, men har såklart fortfarande tillgång till 88 L/71 (som jag inte själv har, men den verkar fin...)

Menar Horizon att WoT-teamet har ändrat sig avseende ovanstående?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Ja, de har ändrat sig.

Nä vafan jag har ingen aning, det var Salsam som yrade igår kväll och jag kanske lyssnade med ett halvt öra just då. Glöm vad jag sagt, det är inte förstahandsinfo. Jag läser aldrig devbloggar eller såna inlägg på forumet, jag bara lyssnar på vad ni andra säger och sedan kokar jag ihop något själv av det hela. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names