Arkadstridsvagnar i sitt esse

Started by Horizon, April 18, 2011, 21:21:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Ja, 3001P behövde verkligen lite kärlek. Var inte ledsen när jag gjorde mig av med den och gick över till DB'n.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

På tankfronten intet nytt eller hur går det för alla? Själv måste jag ju säga att T-54:an är riktigt rolig. Har nu äntligen kommit förbi KV:n :) och kör IS-3:an vilket jag också gillar skarpt. Får väl se om man kommer högre nu eller om man ska ta nya tag under en annan nationalitet.

XP har man ju gott om men det är värre med krediterna tycker jag. Kanske kan vara smart att börja från början med Amerikanske mediums eller något.

Har iofs tyska SPG:s framforskade till GW Panthen men tyska VK vagnarna avskräcker mig  ;)

Jaja behöver lite nya mål då jag är pappaledig tom Nyår o BF3 inte släpps än på ett tag...
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Lupson

Har inte hunnit lira så mycket det senaste. Jobbar halvtid nu under inskolningen av lillen och spelmässigt har jag ägnat en del tid åt The Witcher 2.

Men troligen kommer jag inte orka grinda Panther II -> VK50 utan jag funderar på att göra det nya hoppet från VK3001(P) till Tiger(P). Eller kanske satsa från scratch på amerikanska heavies.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag gör precis vad Luppe talar om och låser strax upp Tiger P. Har XP för både upplåsning av vagn och moduler, men saknar pengar. Blir till att grinda credits igen, men jag funderar på att sälja Panthern eller Ferdinanden och där trillar det ju in lite kosing.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Har tragglat vidare en del med WoT. Har snart 100k xp på Panther II, "bara" 60k xp kvar till E50. Har även skaffat en JagdPz IV, som enligt forumexpertisen på WoT-forumet verkar vara den sämsta TD:n i spelet sett till sin tier. Jag har ändå rätt kul med den, speciellt när man är topprankad kan man ställa till med fin oreda med 88:an. Men det är en lång grind till JagdPanthern, som enligt samma forumrävar är en av de allra bästa TD-vagnarna i spelet (sett till tier, förstås)

Har tröttnat en del på AMX 12t. Kul i början, men man är i stort sett alltid rankad i botten. Lagom kul att ha en ärtbössa mot diverse tier VIII heavy tanks och sånt.

Har också konstaterat att WoT funkar fint med uppkoppling via mobilens 3G, körande på min bärbara jobbdator med lagom nedställd grafik. Perfekt nöje regniga dagar i semestertider.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

E-50 är värd allt slit. Rätt använd och om man inte blir toktierad är den _riktigt_ rolig. Du har säkert sett någon av filmerna jag lagt ut.

Jagdpanzern gillade jag aldrig. Tyckte att det mesta slog genom min vinklade front och bössan var det inte mycket tryck i. Men det var ett tag sen nu, kanske har den fått lite kärlek sen dess?

Jagdpanthern är jätteskoj förutsatt att man inte hamnar bland de fem sista i listan, då gäller det att hålla sig undan och skjuta på långa avstånd, alternativt göra små kamikazeruscher då den är rätt snabb. :)

Vad gäller baguettevagnarna kan jag än en gång rekommendera AMX 13 90, där är kanon (!) om man använder den rätt och inte råkar ut för sönderskjutna band... Som en radiobil som far omkring och med 90-bössan gör den duktigt med skada även på stora vagnar. Man kan retas bra med den.

Själv har jag varit på semester några veckor och tänkte köra lite i dagarna. Får se om man blir slaktavfall eller om känslan sitter kvar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Yay! Låste precis upp E-100 och inte var det genom att köpa guld den här gången, utan på det gamla hederliga grind-sättet. :)

Nu ska jag bara varva min KV-5 och min Löwe för att ha råd att köpa fanskapet också.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500